۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۷۶۱۲۵
دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب:

بسیاری از مشکلات با پژوهش‌های دانشگاهی برطرف می شود

سرلشکر رحیم صفوی گفت: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی نباید در قفسه های بایگانی خاک بخورد، انتظار داریم مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و ... کشور به کمک دانشگاه بر طرف شود.
رحیم صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در همایش هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز اظهار داشت: بنده خود یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز بوده‌ام، 46 سال قبل در رشته زمین شناسی وارد دانشگاه تبریز شدم و هر چه از اساتید این دانشگاه آموختم در دفاع از کشور به کار گرفتم.

وی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات کشور با توجه به پژوهش‌های دانشگاهی برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی نباید در قفسه های بایگانی خاک بخورد، انتظار داریم مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و ... کشور به کمک دانشگاه بر طرف شود.

صفوی با اشاره به این‏که اکنون یک میلیون نفر شرکت کننده در کنکور هست و به همان میزان نیز دانشجو در دانشگاه ها تحصیل می کنند، گفت: حدود 2 هزار دانشگاه در ایران فعالیت می کنند که از خیران می خواهم برای تجهیز آزمایشگاه ها و خوابگاه دانشجویی مساعدت کنند.

وی ادامه داد: با از خیران دانشگاهی تشکر می کنم برای پیشرفت و تحولات علمی ایران نقش مهمی ایفا می کنند؛ بیش از 300 هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می کنند که باید مسایل اجتماعی این منطقه توسط اساتید مورد توجه قرار گرفته و برنامه ارایه دهند؛ چنانکه در 8 سال دفاع مقدس برای ایجاد امنیت پایدار و استقلال کشور از دانشگاه ها کمک گرفتیم.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اساتید دانشگاه تبریز را اخلاق مدار، متواضع، عالم و سجاع معرفی کرد و افزود: افتخار می کنم هر چه در این دانشگاه یاد گرفتم در توسعه کشور و در قرارگاه خاتم الانبیا برای پیشرفت ایران اسلامی به کار گرفتم.

صفوی، با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر بهره مندی از ذخایر معدنی کشور و پرهیز از خام فروشی در اقتصاد گفت: معادن بسیار ارزشمندی نظیر مس سونگون و معدن طلای ورزقان در آذربایجان شرقی وجود دارد، ظرفیت بسیار بزرگ معدنی در این استان وجود دارد که دانشگاه باید در حوزه صنعت و معدن ورود کند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات