۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۶۵۸۹
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد؛

تجهیز روستاهای بالای هزار نفر به کتابخانه

حسین زاده گفت: با پیگیری استاندار و همکاری نهاد کتابخانه های استان برنامه ای تدوین شده که تا پایان سال ۹۸ همه روستاهای بالای هزار نفر کتابخانه روستایی داشته باشند.
کتاب کتابخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری در اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خوزستان که با حضور علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در تالار کتابخانه مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه رهبران کشورمان پیش از شخصیت سیاسی داشتن اهل علم هستند، اظهار داشت: کتابخوانی مهمترین شاخص در ارزیابی فرهنگ بوده و انتظارات زیادی از آن است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شاهد گسترش حوزه کتاب و کتابخوانی در سال های اخیر هستیم، تصریح کرد: خوزستان در حوزه فرهنگ همچون اقتصاد جایگاه رفیعی دارد، در حوزه فقه شیعی در دوران معاصر 2 اتفاق مهم به همت علمای خوزستانی روی داد.

حسین زاده با بیان اینکه اتفاقات روی داده در حوزه مسائل فکری و معرفتی است، گفت: علامه وحید بهبهانی خوزستانی نقش اساسی در غلبه اصولیون بر اخباریون داشت و شیخ انصاری ملقب به خاتم المجتهدین در حوزه اجتهاد نیز تحولی بزرگ به وجود آورد.

وی با بیان اینکه با وجود چنین پشتوانه های فرهنگی در استان باید شاهد تلاش مسؤولان استانی باشیم، افزود: با پیگیری استاندار و همکاری نهاد کتابخانه های استان برنامه ای تدوین شده که تا پایان سال 98 همه روستاهای بالای هزار نفر کتابخانه روستایی داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه در تأسیس کتابخانه های روستایی از ظرفیت روستاها استفاده می کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این طریق بتوانیم به گردش کتابخوانی در روستاها کمک کنیم چرا که مشکلات از طریق فعالیت های فرهنگی و آن هم از طریق کتابخوانی برطرف خواهد شد.

در ادامه آیین  اختتامیه نیز از برگزیدگان و شایستگان تقدیر و حامیان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خوزستان تقدیر به عمل آمد و سپس امیر جهانگیری، مدیر کل اداری و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و منصور کوهی رستمی، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان به سخنرانی پرداختند.

در پایان نیز گزارشی از فعالیت های صورت گرفته نهاد کتابخانه های استان در زمینه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب کلیپی کوتاه در معرض دید عموم قرار گرفت./9456/د103/ب1

ارسال نظرات