۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۸۵۴
رییس عقیدتی سیاسی ارشد نظامی آجا در استان اصفهان:

ترس و دنیا طلبی مردم از عوامل شکل گیری واقعه عاشورا است

حجت الاسلام سید قریشی با تأکید بر لزوم عبرت گرفتن از رخدادهای تاریخی برای جلوگیری از تکرار آنها، گفت: در واقعه عاشورا، با اینکه زمان زیادی از رحلت پیامبر اکرم (ص) نگذشته بود ولی انحراف فکری جامعه اسلامی به حدی است که فرزند پیامبر(ص) را به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رساندند.
حجت الاسلام قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،حجت الاسلام سیدعباس قریشی، رییس عقیدتی سیاسی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان، ظهر امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به تشریح علل وقوع حادثه عاشورا پرداخت و با اشاره به آیه 11 سوره انعام، متذکر اهمیت مطالعه عبرت آموز  تاریخ شد و گفت: باید با دقت در وقایع گذشته، از تکرار آنها جلوگیری کرد.

وی در ادامه افزود: در خصوص واقعه عاشورا، با اینکه زمان زیادی از رحلت پیامبر اکرم (ص) نگذشته بود ولی انحراف فکری جامعه اسلامی به حدی است که فرزند پیامبر (ص) را به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رساندند، آنچه لازم و ضروری به نظر می رسد این است که ما اکنون باید با بررسی دقیق علل این اتفاق، از تکرار آن جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: این فاجعه در جامعه ای اتفاق افتاد که مردم آن با فضائل امام حسین(ع) آشنا بوده و روایات زیادی از جمله «ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه»،«الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه» «حسین منی و أنا من حسین» را بی واسطه یا با یک واسطه از رسول اکرم (ص) شنیده بودند.

وی با اشاره به سستی مردم آن دوران در دینداری، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام در این خصوص می فرمایند: مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آنهاست، زمانی که با سختی و بلا امتحان می شوند دین داران کم هستند.

رییس عقیدتی سیاسی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه اصفهان، به تبیین علل شکل گیری واقعه عاشورا پرداخت و اظهار کرد: اولین عامل، دور شدن از یاد خدا و پیروی از شهوات است، نماز که یکی از بزرگترین مصادیق یاد خداست مورد تأکید همه پیامبران الهی بوده است و هر زمان که امت های گذشته از آن غافل شدند به انحراف کشیده شده و  از راه مستقیم بازمانده اند.

وی دومین علت وقوع حادثه عاشورا را دنیا طلبی عنوان کرد و گفت: دنیا و نعمات آن زمانی خطرناک هستند که تبدیل به هدف شخص از زندگی شوند و از هر راهی به دست آیند وگرنه دنیا به خودی خود خوب است و جلوه‌ای از رحمت خداوند است.

حجت الاسلام قریشی در ادامه بی تفاوتی پیروان حق را دلیل دیگری بر علت وقوع حادثه عاشورا دانست و تصریح کرد: ما نیز باید در جامعه خود مواظب باشیم چنین بلایی دامن گیرمان نشود و هر لحظه نسبت به وقایع و اتفاقات اطرافمان هوشیار و بصیر باشیم تا دشمنان نتوانند از غفلت ما سوء استفاده کرده و به اهداف شوم خود برسند.

رییس عقیدتی سیاسی ارشد نظامی آجا منطقه اصفهان، در پایان، ترس را نیز عامل دیگری بر علت وقوع حادثه کربلا برشمرد و اظهار کرد: ترس از حکومت وقت نیز دلیل مهمی بود که مردم کوفه را وادار به سکوت در مقابل فجیع ترین فاجعه عالم کرد و مهر روسیاهی و بی آبرویی را تا ابد الدهر بر چهره آنها زد./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات