۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۱۴۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

برخی از سیاستمداران ما اعتقادی به ضعیف بودن آمریکا ندارند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی هر روز در حال قدرتمند شدن و آمریکا هر لحظه در حال ضعیف شدن است، گفت: سیاستمداران ما اعتقادی به ضعیف بودن آمریکا ندارند و نمی‌خواهند بپذیرند که ما می‌توانیم با تهدید از آمریکا باج بگیریم.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، چهارشنبه شب در دانشگاه هنر، گفت: فرهنگ مقاومت انسان را در برابر بلاها و سختی‌ها قدرتمند می‌کند، فرهنگ مقاومت هر آن چیزی را که به انسان قدرت دهد به آن بها می‌دهد.

وی درباره فرق بین فرهنگ مقاومت و سایر فرهنگ‌ها، ادامه داد: در فرهنگ مقاومت چون فرد قوی می‌شود می‌تواند از دنیا لذت ببرد اما در فرهنگ عیاشی و هرزگی چون انسان ضعیف می‌شود نمی‌تواند حقیقتا از دنیا لذت ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه فرهنگ مقاومت از برترین فرهنگ‌ها است، ابراز کرد: در فرهنگ هرزگی مفهومی با عنوان آزادی کلید می‌خورد اما در فرهنگ مقاومت قدرت روحی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ کسی که قدرت روحی دارد می‌تواند معنای واقعی آزادی را درک کند اما آن آزادی که در غرب رایج است چون نمی‌تواند به فرد قدرت ‌دهد مفهوم واقعی آزادی را هم کسی نمی‌تواند به صورت حقیقی درک کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امید به انسان قدرت می‌دهد، اظهار داشت: رژیم منحوس صهیونیستی چون امید ندارد مدام دم از آزادی می‌زند؛ فریبکارترین سخن دشمنان همین شعار آزادی و لذت است.

وی افزود: کسی می‌تواند از آزادی حقیقی برخوردار و از آن بهره‌ برداری کند که از قوت و قدرت روحی برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان با قدرت و قوت از فرهنگ مقاومت دفاع کنند به طور قطع دشمنان در برابر آنان تسلیم می‌شوند، گفت: فرهنگ مقاومت نفی کننده سایر فرهنگ‌ها نیست بلکه انسان در فرهنگ مقاومت به صلح و آزادی دست می‌یابد.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمة با بیان اینکه عبادت در مقابل طاغوت قرار دارد، اظهار داشت: عبادت باعث قدرتمند شدن انسان می‌شود؛ یمنی‌ها می‌گویند اگر کسی بعد از نماز یومیه شعار «مرگ بر آمریکا» نگوید نمازش باطل است، در حالی که ما جرأت نمی‌کنیم در مساجدمان در این زمینه سخن بگوییم؛ امروز یمنی‌ها در دشمن ستیزی از ما جلوتر هستند.

وی با اشاره به اینکه بهترین تفریحات به فرهنگ مقاومت تعلق دارد و درگیری و نزاع در این فرهنگ بی معنا است، عنوان کرد: مبارزه با دشمن تنها در فرهنگ مقاومت معنای واقعی خود را پیدا می‌کند. صبر و استقامت در فرهنگ مقاومت یافت می‌شود انسان قدرتمند اهل خشم و عصبی شدن نیست.

استاد حوزه علمیه ایمان را عامل قوی شدن انسان بیان کرد و اظهار داشت: مومن مانند کوه استوار است انسان اگر ادعای مومن بودن داشته باشد ولی صاحب قدرت نباشد در ادعای او فریب و نیرنگی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان غمگین بودن را نشانه ضعف دانست و عنوان کرد: خداوند انسان ضعیف را دوست ندارد مومن نباید اهل غم و اندوه باشد، طبق صریح روایات؛ مومن سخت‌تر از پاره‌های آهن است آهن در میان آتش نرم می‌شود اما مومن صدبار هم بمیرد و زنده شود در قلب او تغییری ایجاد نمی‌شود.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمة با بیان اینکه مقاومت انسان را بزرگ می‌کند، ابراز کرد: ایمان همان قوت قلب است امام راحل به خداوند ایمان داشتند که انقلاب کردند آیت‌الله بهجت فرمودند: در انقلاب این مردم نبودند که به خیابانها آمدند بلکه این اراده امام خمینی(ره) بود که مردم را به خیابانها می‌کشاند.

وی با بیان اینکه آمریکا روز به روز درحال ضعیف شدن است، گفت: 40 سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و با وجود همه محرومیت‌ها و ضعف‌هایی که تا به امروز داشتیم هر روز شاهد قوی‌تر شدن انقلاب اسلامی در منطقه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: این سیاسیون ما باور نمی‌کنند و قبول ندارند که با تهدید می‌توان از آمریکا باج گرفت؛ ترس است که ما را زمین زده وگرنه دشمن ما بسیار ضعیف است. ترس عقل انسان را زائل می‌کند انسان اگر قوی شد فکرش هم خوب کار می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اعتماد به خدا ترس را در وجود انسان نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: در مقابله با دشمن باید به نصرت خداوند ایمان داشت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات