۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۸۳۴۸۵
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت:

زیارت اربعین از عوامل تقویت هویت شیعی است

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت به اهمیت و جایگاه زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین از عوامل تقویت هویت شیعی است.
 زائران پیاده اربعین از مناطق جنوبی عراق به سمت کربلا

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اهمیت زیارت اربعین در منابع دینی پرداخت و بیان داشت: امام صادق(ع) فرمود خداوند خیر هر کس را بخواهد، دوستی امام حسین(ع) و دوستی زیارت او را در دلش می‌افکند و برای هر کس بد بخواهد، بغض امام حسین(ع) و بغض زیارت او را در قلبش قرار می‌دهد.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمود هر کس اباعبدالله را در کنار نهر فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت اربعین را مایه خیر و برکت برای اسلام و مسلمانان خواند و گفت: اربعین شکوه اتحاد و عظمت بی سابقه مسلمانان است که در دنیا نگاه همگان را به اصل اسلام جلب می کند.

وی با اشاره به حضور گسترده مسلمانان به ویژه شیعیان در مراسم پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: این حضور مایه خیر و برکت بوده و چه بسیار افرادی که در سایه این حضور هدایت می شوند.

حجت الاسلام سبحانی با بیان اینکه حضور ما در مراسم پیاده روی اربعین باید همراه با کسب معرفت حسینی باشد، عنوان داشت: حضور مسلمانان موجب اتحاد می شود.

وی با بیان اینکه اهمیت اربعین بر کسی پوشیده نیست، افزود: از علائم مؤمن زیارت اربعین است،   زیارت امام حسین(ع) از بزرگ‌ترین موجبات قرب الی‌الله است و هیچ عمل مستحبی در فضیلت به پای آن نمی‌رسد.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت ادامه داد: خواندن زیارت اربعین، زیارت کردن امام حسین(ع) در روز اربعین و پاسداشت این روز بین شیعیان اهل‌ بیت(ع) از برجسته‌ترین عوامل تقویت هویت شیعی است.

وی بیان داشت: از زائران اربعین حسینی انتظار می رود از رفتارهایی که در شأن شیعیان نیست، در مسیر پیاده روی اربعین رعایت کنند و در این همایشی که نمایشی از شکوه، عظمت و ایثار است برای جهانیان الگو باشند./9451/ت۳۰۳/ق

ارسال نظرات