۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۹۲۶۳۴
نواب صفوی:

تکریم اقلیت‌های مذهبی، سنت حسنه هرساله رهبر انقلاب است

تکریم اقلیت‌های مذهبی، سنت حسنه هرساله رهبر انقلاب است
مدیر مسؤول موسسه شهید نواب صفوی گفت: در تکریم اقلیت های مذهبی همین بس که هرساله رهبر انقلاب به دیدار آنها می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سیده فاطمه نواب صفوی، مدیر مسؤول موسسه شهید نواب صفوی در ویژه برنامه «عبدالله، حبیب، روح الله» به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهید به گواه کلام وحی زنده است و در نزد خدا متنعم می شود، این ما هستیم که زمان ما را با خود برده است و به این باور نرسیده ایم که شهید زنده است.

تکریم اقلیت های مذهبی، سنت حسنه هرساله رهبر انقلاب است

وی ضمن توصیف سنت هرساله مقام معظم رهبری در تکریم اقلیت های مذهبی گفت: در تکریم اقلیت های مذهبی همین بس که هرساله مقام معظم رهبری به دیدار این اقلیت ها رفته و با آنان آداب معاشرت می کند و سر سفره آنان بدون هیچ کراهتی مهمان می شود، این خود گواه ارزشمند بودن آنان است.

مدیر مسؤول موسسه شهید نواب صفوی خاطر نشان کرد: اقلیت های مذهبی جز برخی اقلیت ها که در جهت منافع معاندین قدم برداشته اند، همواره به دنبال حفظ و صیانت فرهنگ و ضوابط جامعه خود بوده اند و از هر دست آویزی در جهت اعتلای آن کوشیده اند.

وی تاکید کرد: اقلیت های مذهبی همواره کوشیده اند تا در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و بین الملل نشان درخشانی از فرهنگ خاص خود در کل جامعه باشند.

روایت خاطره ای از سربازی جوان از اقلیت های مذهبی

سیده فاطمه نواب صفوی ابراز کرد: به یاد دارم جوانی از اقلیت های مذهبی ضمن توصیف خاطراتش از دوران سربازی آن دوران دورانی سازنده و مفتخر یاد می کرد و می گفت حتی اگر به آن زمان برگردد نیز دوباره علیرغم نگرانی خانواده اش تصمیم خواهد گرفت به سربازی برود.

مدیر مسؤول موسسه شهید نواب صفوی گفت: درست است که ما ایرانیان از جوامع دینی و مذهبی مختلفی برخاسته ایم ولی آنچه ما را در شیرازه به هم پیوند می زند را هاتف اصفهانی در ترجیح بند خود که اشاره به ادیان ایرانی دارد به خوبی انعکاس داده و گفته است: یکی هست و هیچ نیست مرا، وحده لا اله الا هو که این ابیات تجلی وحدت جوامع بشری است.

واژه شهید به روحی جاودان اطلاق می شود

وی در توصیف واژه شهید آن را به روحی جاوید اطلاق کرد و خاطرنشان کرد: واژه شهید به روحی جاودان اطلاق می شود و لزوما به نحوه پایان زندگی اشاره ندارد، انسان هایی از میان ما که روح و صمیم اندیشه و ضربان زیست خود را وقف نیکی دیگران و جامعه بشری کرده اند خود شهید اند.

نواب صفوی تاکید کرد: شهید با روح خدمت و از خودگذشتگی بر زمین گام می گذارد و در این راستا اگر جانش را نیز فدا کند دریغ نخواهد کرد.

مدیر مسؤول موسسه شهید نواب صفوی در پایان اظهار کرد: در مورد شهیدانی که جوامع اقلیت ایرانی داده اند، باید گفت با نظر به کم بودن جمعیت جوامع آنان فداکاری های بزرگی در قبال جمهوری اسلامی کرده اند که مصداق بارز شعر «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق، ثبت است بر جریده عالم دوام ما» تلقی می شود./811/د102/ب1

ارسال نظرات