۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۰۸۶۰۸
استاد حوزه علمیه قم:

بازگرداندن جامعه به خواسته‌های فطری و انسانی رسالت حوزویان است

بازگرداندن جامعه به خواسته‌های فطری و انسانی رسالت حوزویان است
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: طلاب و روحانیان باید با قدر دانستن این ظرفیت و جایگاه عظیم، برای ایفای رسالت طلبگی خود در جامعه اسلامی کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه و رسالت خطیر روحانیت در جامعه دینی، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم افراد جامعه را به خواسته‌های فطری و انسانی بازگردانیم و به آن‌ها القای انسانیت کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «الا اخبرکم عن اقوام لیسوا بانبیاء و لا شهداء یغبطهم الناس یوم القیامه بمنازلهم من الله عز و جل، علی منابرهم من نور. قیل: من هم یا رسول الله؟ قال: هم الذین یحببون عبادالله الی الله و یحببون الله الی عباده. قیل: هذا حببوا الله الی عباده فکیف یحببون عبادالله الی الله؟ قال: یامرونهم بما یحب الله و ینهونهم عما یکره الله فاذا اطاعوهم احبهم الله».

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در رابطه با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر فرمودند: آیا شما را از کسانی خبر دهم که نه انبیا و نه شهدا هستند ولی مردم (انبیا و شهدا) به مقام و مرتبت و جایگاه آنان در پیش خدا که بر منبرهایی از نور هستند غبطه می‌خورند؟ سؤال شد: ای رسول خدا (ص) آنان چه کسانی هستند؟ پیامبر (ص) فرمود: آنان کسانی هستند که بندگان خدا را محبوب خدا و خدا را محبوب بندگانش می‌گردانند.

وی با بیان اینکه مطابق این حدیث رسول اسلام وقتی مردم از این‌گونه افراد اطاعت کنند محبوب خداوند می‌شوند، تصریح کرد: مصداق بارز این‌گونه افراد در عصر حاضر طلاب و روحانیان و حوزویان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی با اشاره به اینکه در دوران ما طلاب و روحانیان هستند که شاگردان خود را الهی بار می‌آورند، خطاب به آن‌ها گفت: باید قدر این جایگاه را بدانیم.

استاد سطح خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: طلاب و روحانیان واسطه فیض الهی هستند؛ ازاین‌رو باید با قدر دانستن این ظرفیت و جایگاه عظیم، برای ایفای رسالت طلبگی خود در جامعه اسلامی کوشا باشند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات