۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۳۸۷۶۴
حجت الاسلام گرجیان خبر داد؛

ارسال ۱۹۵ مقاله به دبیرخانه همایش ملی نقش حکمت در انقلاب اسلامی

ارسال ۱۹۵ مقاله به دبیرخانه همایش ملی نقش حکمت در انقلاب اسلامی
استاد حوزه و دانشگاه از ارسال ۱۹۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ملی خبر داد و گفت: از میان همه این مقالات، ۱۰۰ مقاله در نهایت مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه این همایش که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، از ارسال 195 مقاله به دبیرخانه این همایش ملی خبر داد و گفت: از میان همه این مقالات، 100 مقاله در نهایت مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به بعد بین المللی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی ادامه داد: این همایش در سطح ملی تدارک دیده شده است، اما بعد بین المللی آن نیز شایان توجه است، زیرا بسیاری از مقالات در سطح بین المللی نگاشته شده بودند.

حجت الاسلام گرجیان با بیان اینکه امروز باید تلاش کنیم آموزه های حکمت اسلامی به بعد اجتماعی جامعه نیز ورود پیدا کند، تأکید کرد: انتظار می رود خروجی این همایش ملی در راستای این موضوع بسیار مهم گام های جدی و اساسی بردارد.

وی بر ضرورت بازخوانی و تبیین نظریه جایگاه عقل در اسلام از دیدگاه امامین انقلاب خاطرنشان کرد: بررسی جایگاه عقل در دیدگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب و نقش حکمت اسلامی در اندیشه های سیاسی امامین انقلاب از محورهای مهم این همایش ملی است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: همچنین بررسی جایگاه حکمت متعالیه در تاسیس حکومت اسلامی و توازن میان عرفان و فلسفه در اندیشه امام(ره) نیز از جمله محورهای دیگر همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی است.

وی در پایان یادآور شد: توجه به موضوع حکمت و شکافتن ابعاد پنهان آن در بسترسازی برای تمدن نوین اسلامی امری اجتناب ناپذیر است./841/پ202/ب

گزیده ای خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات