۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۷۰۰۴۱
حجت الاسلام نقد علی مطرح کرد؛

مظلومیت بخش فرهنگ در اختصاص بودجه

مظلومیت بخش فرهنگ در اختصاص بودجه
نماینده مجلس با بیان اینکه بخش فرهنگ در اختصاص بودجه مظلوم واقع شده است، گفت: عقده گشایی و حمله به اعتقادات هدف از هجمه‌ها به بودجه فرهنگ و نهاد‌های حوزوی است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت­‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سهم اندک حوزه های علمیه سراسر کشور از بودجه سالانه کشور، گفت: سالیان طولانی است که برخی از منافذ مختلف بودجه بهره‌های رانتی می برند و بیشتر بودجه کشور به بخش ها و نهادهایی اختصاص می یابد که هیچ ثمره‌ای برای کشور ندارد و اختصاص بودجه برای این نهادها تنها اسراف بیت‌المال است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی برای اینکه مردم از ارقام بودجه اختصاص یافته به نهادهای مربوط به آنها اطلاع و آگاهی پیدا نکنند، تا مورد مطالبه گری و پرسش قرار نگیرند؛ هجمه‌ و تخریب‌های رسانه‌ای به بودجه بخش فرهنگ و نهادهای دینی و حوزوی وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه سهم اندکی از بودجه کشور به حوزه های علمیه اختصاص یافته است، گفت: شهریه طلاب سهمی از بودجه دولتی ندارد و تنها برخی از نهادها و مراکز علمی وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بودجه از دولت کسب می‌کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر کل بودجه حوزه­ های علمیه سراسر کشور با بودجه نهاد ریاست جمهوری مقایسه شود؛ خواهیم دریافت که سهم اندک و کوچکی از بودجه کشور به نهادها و مراکز آموزشی حوزه های علمیه اختصاص می یابد.

وی عقده گشایی، حمله به اعتقادات و مبانی دینی را هدف از هجمه‌ها به بودجه نهادهای انقلابی و حوزوی توصیف کرد و گفت: سران و مدیران حوزه علمیه با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای، مقایسه ای میان بودجه اختصاص یافته به حوزه های علمیه و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی داشته باشند تا از این طریق شبهات مردم در این زمینه برطرف شود.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه همواره در بودجه سالیانه کشور بخش فرهنگ مورد غفلت قرار می گیرد، افزود: شرکت های دولتی محلی برای رانت‌خواری و حقوق‌های نجومی و تولید فساد است، اما بودجه آنها به راحتی و بدون بررسی جزییات در مجلس تصویب می‌شود و سهم اندکی از بودجه به بخش فرهنگ کشور اختصاص می‌یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: دست­‌های پشت پرده با باندبازی و سیاست‌کاری، بودجه نهادهای فرهنگی، انقلابی و حوزوی کشور را مورد هجمه و تخریب رسانه ای قرار می دهند و برخی نیز از روی جاهلیت و عدم آگاهی به این هجمه ها و شایعات دامن می زنند.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه کشور، بخش فرهنگ مظلوم واقع شده است، گفت: همان‌­گونه که باید مسؤولان به نیازهای مادی و اقتصادی مردم توجه داشته باشند، باید به نیازهای روحی و معنوی جامعه هم توجه کنند؛ زیرا نقصان در بخش فرهنگ در بلندمدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در تربیت اخلاقی نسل جوان و هویت اجتماعی کشور وارد خواهد کرد.

حجت الاسلام نقدعلی خواستار اختصاص بودجه مناسب به بخش فرهنگ جامعه شد و ابراز کرد: همان‌گونه که برای بخش صنعت و اقتصادی کشور بودجه های کلانی اختصاص می‌یابد؛ باید برای ارتقای فرهنگ و معنویت جامعه بودجه مناسبی اختصاص داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که درصدد هجمه و تخریب نهادهای دینی و حوزوی هستند، باید شناسایی شوند و با معاندین برخورد قانونی صورت گیرد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات