۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۹۷۷۲۴
احمدی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

برنامه های پژوهشی بنیاد بین المللی اسراء / ۱۰۷ پروژه پژوهشی در دست داریم

برنامه های پژوهشی بنیاد بین المللی اسراء / ۱۰۷ پروژه پژوهشی در دست داریم
احمدی با اعلام استفاده از هوش مصنوعی در برنامه آینده این بنیاد گفت: در حال حاضر ۱۰۷ پروژه پژوهشی داریم که حدود ۱۰۰ پژوهشگر به آن‌ها مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، وحید احمدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء عصر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته پژوهش در این موسسه برگزار شد، بیان کرد: با نگاه به آینده، هوش مصنوعی را در نظر گرفتیم و برای داده کاوی و متن کاوی از طریق آن برنامه ریزی کردیم و امیدواریم برای سال آینده محصول آن را دریافت کرده و در خدمت پژوهشگران بگذاریم.

وی با اشاره به نسل‌های های مختلف پژوهش گفت: به دنبال گذار از نسل‌های اول و دوم به نسل‌های پنجم پژوهش هستیم و در اندیشه رأس سازمان نیز چنین امری قرار دارد؛ نسل پنجم پژوهش همان موضوع انسان سازی یا به عبارت بهتر رسالت حوزه علمیه است؛ دانشجوی پژوهشگر باید نقش مؤثری در تمدن بشری داشته باشد.

احمدی عنوان کرد: ورود علم و به کارگیری آن در فناوری، نسل چهارم پژوهش است و به کارگیری گزاره‌های علمی در علوم انسان کار پیچیده‌ای است که حل مسأله و مسأله یابی دقیق را با تبدیل علوم انسانی به بحث فناورانه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت صد پژوهشگر در ۱۰۷ پروژه پژوهشی گفت: بعضی پروژه‌های بنیاد اسراء زمان زیادی می‌برد و تبدیل به محصول شدنشان ممکن است چند سال طول بکشد، اما در سال جاری جلد ۳۳ تا ۳۵ رحیق مختوم به پایان رسیده و همچنین تفسیر تسنیم جلد ۵۸ تا ۶۳ نیز به چاپ خواهد رسید؛ کتاب رحیق مختوم شرحی بر اسفار اربعه بوده و تفسیر تسنیم نیز دروس تفسیری استاد جوادی در قالب کتابی گرانسنگ تدوین شده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با شمارش به پروژ‌های پژوهشی این مرکز بین المللی تأکید کرد: شرح فصوص و ادب فنای مقربان به همراه فصلنامه‌های متعددی که منتشر می‌شود خروجی پژوهشگران بنیاد اسرا است؛ فعالیت‌های خوب دیگری نیز انجام می‌گیرد که سال‌های آینده تبدیل به محصول می‌شود.

وی با اشاره به نرم افزار کتابخانه جامع اسراء گفت: برخورداری از ابزار‌های پژوهشی ویژگی نرم افزار است که باید صفحه کتب به طور دقیق آورده شده و قابلیت جستجو داشته باشد؛ تمام آثار آیت الله جوادی آملی تا پایان سال گذشته در کتابخانه جامع اسراء به دو زبان فارسی و عربی گردآوری شده و آثار سال جاری نیز در بروزرسانی‌های جدید به آن اضافه خواهد شد.

احمدی در پایان با اشاره به رونمایی کتاب رجالی تفسیری در هفته پژوهش گفت: ایده و دستور کتاب از آیت الله جوادی آملی بود که پنجنشبه این هفته رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات