۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۷۰۶۶۱۲
حجت الاسلام رحیمی مطرح کرد؛

مراحل تولید و توزیع محتواهای تبلیغی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی

مراحل تولید و توزیع محتواهای تبلیغی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی
حجت الاسلام رحیمی گزارشی کوتاه از مراحل تولید و توزیع محتواهای تبلیغی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ارائه کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد رحیمی رئیس اداره تولید و تأمین محتوای معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری تشریح فعالیت‌های این معاونت در ماه رمضان گفت: زمانی که پایه اولیه طرح بهار معنویت گذاشته شد تیم پیام، محتوا، تولید و برندینگ مستقر شدند و فعالین هر بخش در آن تیم‌ها قرار گرفتند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌هایی برای مبلغین گفت: در سامانه اشراق برای مبلغین مجازی محتوا‌ها و دوره‌هایی گذاشته شد که حلقه هنری مثال یکی از آن اجتماعات است؛ این حلقه‌ها و اجتماعات توسط معاونت مهر ساماندهی شده تا در ایامی که نیاز باشد تولید محتوا صورت بگیرد دوره‌های مختلفی را برگزار کند.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه برای تأثیرگذاری و موج آفرینی در فضای مجازی 10 نقش کنشگری را برنامه ریزی کردیم، اظهار داشت: نقش‌های متفاوت در سامانه ما ساماندهی شدند که به ازای هر نقشی وظیفه‌ای انجام می‌گیرد، اما چون بحث معنویت خاص بوده از نظر محتوایی به طور خاص پرداخته می‌شد از همین رو یک تیم ایده و محتوا تشکیل شد.

وی با اشاره به طرح‌های گروهی و مبلغین فردی اظهار داشت: هر اثر ارسالی و تولید شده در موضوعات مختلف مورد  مشاوره قرار می‌گیرد در چند مرحله بازبینی می‌شود؛ ۱۱۱ عدد تولیدات متنی و داستان کوتاه در سطح الف داشته ایم که در سایت مرسلون در بانک محتوایی بارگذاری شده است و در فضای مجازی در حال بازنشر است

رئیس اداره تأمین و تولید محتوای معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فراخوان داستانک ارائه شد و ۱۱۴ داستانک در سطح خوب و خیلی خوب خروجی این فراخوان بوده که در فضای مجازی و رسانه دست به دست شده اند و این تولیدات با محوریت خدا و دعا و توسل بوده اند.

وی با اشاره به فراخوان شعر با موضوع معنویت که گفت: گروه‌های تبلیغی در قالب عکاسی با المانی که مرتبط با بحث معنویت بوده است تولید محتوا کردند و برای مخاطب کم سن و سال‌تر نیز بستر «سلام بچه ها»، «پوپک» و سنجابک نیز مناسب نشر و تولید محتوا هستند.

حجت الاسلام رحیمی در پایان به اشاره به عرضه فایل‌های تولیدی دفتر تبلیغات به صورت لایه بازی گفت: گروه‌هایی توزیع محتوا می‌کنند و دوست داشتند کار را با نشانه خود منتشر کنند که دفتر تبلیغات از این عمل استقبال کرده و محتوای تولیدی خود را ارائه کرده است؛ در سال اول برگزاری طرح بهار معنویت فقط به ایجاد چنین محتوا و تجریه‌ای توجه داشتیم تا در برهه‌های آینده با قدرت بیشتری ورود کنیم.

ارسال نظرات