۰۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۷۴۰۰۹
جانشین قرارگاه قدس:

شهدای ما بخاطر جمهوری اسلامی شهید شدند نه جمهوری ایرانی

خبرگزاری رسا ـ جانشین قرارگاه قدس گفت: عده ای که این روزها شعار جمهوری ایرانی را مطرح می کنند اگردین ندارند عقل که دارند و می دانند که شهدای ما برای خدا وبه خاطر جمهوری اسلامی شهید شدند نه جمهوری ایرانی .
شهدای ما بخاطر جمهوری اسلامی شهید شدند نه جمهوری ایرانی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار اسماعیل قاآنی جانشنین قرارگاه قدس و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم یادواره سرداران شهید شریفی و ابراهیمی که در فرهنگ سرای غدیر مشهد برگزار شد، گفت : شهدای ما به خاطر اسلام و حفظ دین واطاعت از امام(ره) جلوی دشمن ایستادند و اگر ایمان و دین داری آنها نبود طومار همین کسانی که امروز شعار جمهوری ایرانی را سر می دهند قبل از همه پیچیده می شد.

 دوست و همرزم شهیدان ابراهیمی و شریفی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا بسیار خوب و وظیفه ماست افزود: اما وظیفه مهم تر ما عمل به پیام شهدا یعنی دین داری و ولایت مداری است و همه ما باید بدانیم اگر دین نداشتیم ریشه ما را می زدند واگر جمهوری اسلامی ، جمهوری ایرانی بود هیچ چیزی نداشتیم.

 قاآنی با بیان اینکه شهدایی مثل این دو سردار شهید از خیلی چیزها گذشتند تااسلام وانقلاب حفظ شود و حرف امام(ره) به عنوان ولی فقیه زمین نماندادامه داد: شهید شریفی با وجود اینکه قبل از شهادتش ، داماد ، برادر و برادر همسرش به شهادت رسیده بودند او ایستاد چون خود را سرباز و فرمانده اسلام می دانست ، به اعتقاد من حاجی شریفی ماند چون هم دین دار بود و می خواست مثل شهدای صدر اسلام دینش را حفظ کند و هم پیرو ولایت فقیه بود و اطاعت از امام را اطاعت از امام زمان (عج) و رسول الله می دانست .

قآانی یادآور شد: شهدای ما با واسطه فرمانده هایشان ، فرمان امام را می شنیدند و مطیع محض بودند اما متاسفانه امروز کسانی بدون واسطه حرف رهبری را می شنوند اما مطیع نیستند و می خواهند آن را کم خاصیت کنند.

 وی با بیان اینکه شهیدانی مثل شریفی و ابراهیمی و دیگر بسیجیان اگر حرف امام را گوش نمی کردند ما یک ماه هم در جنگ دوام نمی آوردیم ، افزود: شهدا وقتی به ولی فقیه می رسیدند حرف ولی فقیه برای آنها فصل الخطاب بود و بقیه حرفها تحت الشعاع آن حرف قرار می گرفت .

قاآنی تصریح کرد : کسانی مثل شهید شریفی و ابراهیمی اطاعت از ولی فقیه را باعملشان اثبات می کردند و تمام رفتار آنها پیروی از ولایت فقیه بود.

این فرمانده سالهای دفاع مقدس با بیان اینکه پیام شهدا حفظ دین و اطاعت از ولایت فقیه است تصریح کرد: اگر ما می خواهیم راه و مسیر شهدا را ادامه دهیم باید در چارچوب دین عمل کرده و آن طور که ولی فقیه می گوید رفتار کنیم .

 وی تأکید کرد: آدمهایی که امروز سر و صدایی برپا می کنند وعده ای دورشان جمع می شوند و فکر می کنند می توانند کاری کنند و دشمنان را هم از حرف هایشان به طمع می اندازند، بدانند که سخت در اشتباه اند چون مردم ما با تمسک به دین و رهبری که مسیرش راه امام و اسلام است ، رفتار می کنند .

 دوست وهمرزم شهیدان شریفی و ابراهیمی گفت: وقتی شریفی وابراهیمی به شهادت رسیدند هر دو فرمانده گردان بودند اما حالا آنها فرمانده لشگرهای جهان اسلام اند و همه آزادگان جهان را پشت سر خود دارند چون به برکت خونشان نه تنها اسلام و انقلاب حفظ شد بلکه وحشت از جوامع اسلامی دور شده و هسته های مقاومت در مقابل قدرت های استکباری شکل گرفت که مبارزان شیعه لبنانی نمونه آنها هستند.

 وی یادآور شد: ارزش کار شهدای ما فقط این نیست که مملکت و انقلاب خود را حفظ کردند بلکه به همه مبارزان جهان نشان دادند که هرکس مرد میدان مبارزه است باید از مکتب شیعه درس بگیرد و با دنیا برخورد کند.

وی خاطر نشان کرد: امام در پایان جنگ تأکید کرد که جنگ ما فتح فلسطین و لبنان را در پی دارد که همان موقع کسانی که وسعت دیدشان محدود است عمق کلام امام را در نیافتند ولی همه دیدند که این مرد بزرگ و حکیم خوب فهمیده بود و دفاع مقدس ما تأثیرات شگرفی در دنیا داشت .

قاآنی تصریح کرد: زندگی شهید شریفی و ابراهیمی سرشار از صحنه هایی است که زیبا ومنحصر به فرداند، فرازهایی که هیچ کس جز خدا آنها را ندیده وحتی ماکه پابه پای آنها بودیم خیلی از چیزها راندیدیم.

جانشین قرارگاه قدس ادامه داد: در شبهای عملیات ودرصحنه های پرخطری که گاهی انسان نمی دانست آتش از زمین می بارد یا از آسمان، این شهدا لحظاتی را پشت سر گذاشتند که هیچ کس قادر به درک آنها نیست .

وی با بیان اینکه شهدای ما علم های عزت و سربلندی این نظام هستند افزود: شهدای ما دارای فضایل اخلاقی بسیاری هستند که هر کسی از زاویه نگاه خود به آنها می نگرد و شهدا را به اندازه استطاعت و برداشت خود ترسیم می کند در حالی که شهدای ما بسی فراتر از این تعاریف و برداشت ها هستند.

وی افزود: ارزش واقعی مجالس یادبود شهدا برای نسل امروز و برای خود بازماندگان از جنگ است تا آن روزها بار دیگر برای آنها مرور شود و بدانند که عزت و بزرگی این نظام و انقلاب مدیون چه کسانی است.

قاآنی با اشاره به اینکه امروز آمریکایی ها از دست مردم ایران عاجز بوده و گروگان بچه دست بچه مسلمان ها هستند بیان داشت: خیلی از حرف هایی که درباره مجاهدان صدر اسلام در تاریخ گفته شده را جزو اعتقادات ما می دانستند اما شهدای ما این اعتقادات را در عرصه عمل به منصه ظهور رساندند و کاری که امام حسین (ع) در عاشورا کرد تا ابد در وجود شیعه ریشه دوانده تا هر وقت که لازم باشد بچه های شیعه کار حسینی کنند.

 جانشین قرارگاه قدس تأکید کرد: اگر ما چیزی درباره شهدا می گوییم برداشت شخصی مان که بسیار محدودتر از عظمت وجودی آنها است را بیان کرده ایم، ما این افتخار را داشتیم که با شهیدانی مثل شریفی و ابراهیمی همرزم باشیم آنها رفتند و ما نگران آینده مان و سرنوشت مان هستیم اگرچه به لطف خدا هم بسیار امیدواریم .

گفتنی است یادواره سرداران شهید شریفی و ابراهیمی در ادامه سلسه همایش های یاد امام و شهدا با حضور خانواده های این دو سردار شهید و خانواده های شهیدان بابا نظر و چراغچی و همچنین اقشار مختلف مردم عصر هشتم بهمن ماه برگزار شد ./930/د102/ص

 

ارسال نظرات