۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۷۴۴۳۳

سند چشم انداز دانشگاه باقرالعلوم تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ توسعه علمی، ایجاد ارتباط علمی با پژوهشگاه ها، تعمیق مطالعات اسلامی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و حوزه از چشم اندازهای دانشگاه باقرالعلوم(ع) است.
حجت الاسلام محمدجواد ارسطا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد ارسطا، معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: توسعه علمی، ایجاد ارتباط علمی با پژوهشگاه ها، تعمیق مطالعات اسلامی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و حوزه از چشم اندازهای دانشگاه باقرالعلوم(ع) است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های دانشگاه باقرالعلوم(ع) پرداخت و افزود: ایجاد فضای آزاد اندیشی، برگزاری کرسی های نظریه پردازی، ایجاد ارتباط علمی بین دانشگاه باقرالعلوم(ع)‌ با دیگر دانشگاه های داخلی و خارجی بخش دیگری از سند چشم انداز این دانشگاه است.

حجت الاسلام ارسطا اظهار داشت: گسترش و ایجاد رشته های مختلف دانشگاهی همچون فقه سیاسی، فقه خانواده، فقه هنر، فلسفه دین و فلسفه حقوق بخشی از چشم انداز توسعه علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های دیگر دانشگاه بیان داشت: در این دانشگاه چهار فصلنامه تخصصی علوم سیاسی، تاریخ اسلام، فرهنگ پژوهش و آیین حکمت در حال انتشار است.

رییس دانشگاه باقرالعوم(ع) با اشاره به این که هم اکنون 499 نفر در این دانشگاه تحصیل می کنند، خاطر نشان کرد: دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم تنها از میان خواهران و برادران طلبه انتخاب می شوند.

وی یادآور شد: این تعداد از دانشجویان در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های علوم سیاسی، تاریخ اسلام، علوم اجتماعی، فلسفه و کلام، زبان های خارجی فرانسه، عربی و انگلیسی و مدرسی معارف اسلامی تحصیل می کنند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم بیان داشت: درخواست هایی مبنی بر تأسیس شعبه های دانشگاه باقرالعلوم(ع) در شهرهای اصفهان و مشهد به دستمان رسیده است که امیدواریم با تغییرات در اساسنامه دانشگاه زمینه حضور این دانشگاه در شهرهای دیگر فراهم شود.

وی از تفاهم نامه علمی با اساتید دانشگاه های خارجی خبر داد و گفت: با فرستادن اساتید دانشگاه به کشورهای خارجی همچون آلمان و اتریش و همچنین دعوت از اساتید خارجی برای حضور در دانشگاه زمینه تبادل فکری و همکاری های علمی را فراهم کرده ایم.

حجت الاسلام ارسطا در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تاریخچه تأسیس دانشگاه پرداخت و ابراز داشت:‌ دانشگاه باقرالعلوم در سال 64 فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به روند آموزش های انجام شده و فعالیت هایی که منجر به کسب مجوز شد تصریح کرد: در سال 70 پس از پیگیری‌های لازم و انجام مکاتبات وزارت علوم با تاسیس موسسه آموزش عالی باقرالعلوم موافقت کرد و در نهایت با گسترش فعالیت‌ها دانشگاه باقرالعلوم در سال 84 ارتقا یافت./919/پ202/ع

ارسال نظرات