۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۷۴۸۸۳
بخش پایانی/ دکتر محمد باقر قالیباف:

علمدار وحدت در کشور مقام معظم رهبری است / افرادی که شعارهای انحرافی سر دادند از مدار انقلاب خارج هستند

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران با انتقاد از برخی شعارهای انحرافی گفت: به هیچ وجه شایسته نیست که به خاطر برخی از مسائل و اتفاقات، عده ای پیدا شوند و به انقلاب و آرمان های والای آن اهانت و جسارت کنند.
قاليباف محمد باقر قاليباف،‌شهردار تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران، شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر که در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فتنه های اخیر، این اتفاقات را تلخ و ناگوار و در عین حال نه چندان پیچیده ارزیابی کرد و گفت: شرایط امروزی که ما در آن به سر می بریم عالم فتنه است و تشخیص در چنین شرایطی گرچه سخت است اما پیچیده نیست و اگر به خوبی دقت کنیم می توانیم مسیر درست که همان مسیر رهبری و انقلاب است را تشخیص داده و راه خود را انتخاب کنیم.

وی با انتقاد شدید از شعارهای انحرافی همچون نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران و دیگر شعارهای ساختار شکنانه تاکید کرد: افرادی که این شعارها را سر دادند و گفتند جمهوری ایرانی در واقع در مسیر انقلاب نبوده و از مدار انقلاب و امام راحل خارج هستند.

قالیباف تصریح کرد: به هیچ وجه شایسته نیست که به خاطر برخی از مسائل و اتفاقات عده ای پیدا شوند و به انقلاب و آرمان های والای آن اهانت و جسارت کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به برخی از اقدامات و پیگیری برخی از مشکلات از سوی برخی افراد و جریانات در کف خیابان ها تصریح کرد: اگر در جایی مشکل و اعتراضی هست، جای طرح آن در خیابان ها نیست و نباید با اقدامات غیر منطقی دشمنان را خوشحال کرد.

دکتر قالیباف تاکید کرد: چه آنهایی که آرامش را از جامعه می گیرند و چه آنهایی که ناامنی درست می کنند و چه آنهایی که بد مدیریت می کنند، هر سه گروه به نوعی چوب لای چرخ انقلاب می گذارند.

وی یادآور شد: هرکس به هر بهانه و دلیلی بخواهد بد اخلاقی کند و آبروی کسی را ببرد، باید بداند که در مدار انقلاب حرکت نمی کند و همه ما باید این موضوعات را به همدیگر متذکر شویم.

شهردار تهران اضافه کرد: از سیاه و سفید مطلق دیدن مسائل نه تنها کاری حل نمی شود بلکه کار خراب می شود و متاسفانه بعضی اوقات ما می بینیم برخی ها می گویند هرکس با ما نیست بر حق نیست، از کجا معلوم که ما برحق باشیم و دیگران بر مدار باطل؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط اخیر در کشور، بیانات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب همه احزاب و جریانات سیاسی دانست و تاکید کرد: فصل الخطاب همه امور کشور مقام معظم رهبری هستند و همه باید به این موضوع گردن نهیم و بداینم که علم وحدت کشور در دستان مقام معظم رهبری است.

قالیباف بیان داشت: همه باید گوش و حواس شان به رهبری و بیانات ایشان باشد و به هرآنچه ایشان می گویند باید عمل کرد و به آن گردن نهاد.

دکتر قالیباف درادامه با اشاره به خصومت آمریکا با ملت ایران گفت: از این کشور، جز ظلم چیزی به ما نرسیده است و نباید حرکتی در راستای اهداف و منافع آمریکا انجام داد.

وی بیان داشت: هر فردی که بخواهد به گونه ای گام بردارد که استقلال سیاسی کشور خدشه دار شود او در مدار انقلاب، امام، رهبری و همچنین شهدا و ملت حرکت نمی کند و باید روزی جوابگوی اعمال و رفتار خود باشد.

شهردار تهران با اشاره به جایگاه ولایت فقیه تصریح کرد: دشمنان انقلاب امروز ولایت فقیه را مورد هجمه خود قرار داده اند و تصور می کنند اگر این جایگاه را تضعیف کنند بقیه کار بسیار آسان خواهد بود و ما نباید به هیچ وجه اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

دکتر قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت دهه مبارک فجر بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بمهن ماه تاکید کرد و بیان داشت: شرایط امسال کشور با توجه به اتفاقاتی که در چند ماهه اخیر افتاده بسیار حساس و سرنوشت ساز است و تمام آرزوی ما این است که آحاد مردم و مسؤولان در این روز سرنوشت ساز در صحنه حاضر باشند و وفاداری خود را به نظام و آرمان های آن نشان دهند.

دکتر قالیباف 22 بهمن ماه را روز تجلی و تبلور حضور و تجدید بیعت ملت با انقلاب و آرمان های امام و رهبری نامید و بیان داشت: مردم باید در این روز بزرگ و حماسی با ایفای نقش و حضور خود در صحنه امید دشمنان را تبدیل به یاس و نا امیدی کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان ما به این حوادث دل بسته اند و تصور می کنند در ایران خبری است اما ما به آنها می گوئیم مطمئن باشید در اینجا خبری نیست و همانگونه که ملت انقلابی ایران با تبعیت از رهبری و اتکا به خداوند سختی ها و مرارت های بسیاری را پشت سرگذاشته است از این شرایط نیز عبور خواهد کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: ما از تجربه سی ساله انقلاب اسلامی این موضوع را فهمیده ایم که باید در حوزه نظری با عقلانیت و تدبیر حرکت کنیم و در حوزه عمل نیز از مدار اعتدال خارج نشویم زیرا تندروی ما را به جایی نخواهد رساند. /924/پ201/ج

ارسال نظرات