۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۵۶۷۶۹
دبیرعلمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت:

افزایش نسل جوان از ضروری ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است

افزایش نسل جوان از ضروری ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است
دبیرعلمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت: افزایش نسل جوان از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است/ ضرورت هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های جبران ناپذیر کاهش جوانی جمعیت

به گزارش سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ حسین شکوهی، دبیر علمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی برگزار شد، اظهار کرد: افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ ساز، لازم است در راستای فریضه جوانی جمعیت و قدرت نظامی بیش از پیش ورود کنند. جوانی جمعیت می‌تواند در امنیت کشور موثر باشد و هر نوع کوتاهی در افزایش جوانی جمعیت صورت بگیرد، آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

امیر سرتیپ شکوهی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت را که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده است، را در دستور کار قرار داد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود با بررسی علمی و ایجاد یک فضای تعاملی و تفاهمی بین مراکز مطالعات راهبردی اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی را امروز برگزار کرد.

دبیر علمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی افزود: این مشارکت با حضور بیش از 42 سازمان و نهاد کشوری و لشکری درحال برگزاری است.

امیر سرتیپ شکوهی ادامه داد: کمیته علمی این همایش در طول یکسال اقداماتی اعم از، تعیین اعضای کمیته علمی همایش، نهایی سازی اهداف و محورهای همایش، ابلاغ فراخوان و پذیرش مقالات هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت مکتوب، فراخوان و دعوت از سازمان ها، دانشگاه ها، مرکاز پژوهشی کشوری و لشکری برای ارسال عناوین پیشنهادی مقالات در قالب‌های اعلامی، فراخوان مشارکت سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تعیین محورهایی که مشارکت از آنها دعوت شده را پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه استقبال گسترده پژوهشگران و فرهیختگان کشور باعث شد تا 3 مرحله دریافت مقاله‌ها برای این همایش تمدید شود، گفت: 11 نشست علمی تخصصی مرتبط با محورهای همایش، تعیین برنامه زمانبندی برنامه‌ها، تعیین کمیته داوران برای ارزیابی مقالات توسط داوران و تعیین مقالات برتر برگزار شد که در ادامه این همایش ارائه می‌شود.

امیر سرتیپ شکوهی اضافه کرد: بیش از 300 مقاله دریافت و از این تعداد بالغ بر242 مقاله برای داوری ارسال شد. ترتیبی اتخاذ شد این مقالات با دسته‌بندی در محورهای مختلف به داوری گذاشته شود که از این تعداد، 586 داوری با حضور 42 داور که از داوران حوزه جمعیتی کشور و دفاعی امنیتی کشور بودند در این امر مهم همکاری و شرکت داشتند.

دبیرعلمی اولین همایش ملی جوانی جمعیت و قدرت نظامی هدف از برگزاری11 نشست تخصصی را حضور روسای دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی وپژوهشی به عنوان رئیس این مراکز در یک نشست هم اندیشی و تخصصی برای آینده پژوهی اعلام کرد و گفت: پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی، رئیس و هیات علمی دانشگاه گیلان، رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور، دانشگاه جامع امین علوم انتظامی فرماندهی انتظامی کشور، پژوهشگاه علوم انسانی ومعارف اسلامی قم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم و فنون ارتش جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگاه مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی ارتش در این نشست ها شرکت داشتند که سعی شد که این نشست‌ها بسیار عالی برگزار شود؛ همچنین آخرین نشست که یازدهمین نشست تخصصی بود، در مرکز مطالعات راهبردی ارتش برگزار شد.

ارسال نظرات