۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۵۹۱۶۶
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا شیراز بیان کرد؛

معنای حضور در انتخابات/ انتخابات؛ جلوه ای از مشارکت بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی

معنای حضور در انتخابات/ انتخابات؛ جلوه ای از مشارکت بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی
احمدی انتخابات را یکی از جلوه های مشارکت بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: حضور آگاهانه در انتخابات نشان از بالندگی و رشد شعور و بلوغ عقلی و اجتماعی در هر فرد می باشد.

زهرا احمدی مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حضور در انتخابات را نشانه بالندگی و کمال جامعه دانست و گفت: هر انسانی در حیطه و ابعاد گوناگون زندگی فردی واجتماعی وظائفی بر عهده دارد، که باید نسبت به آنها متعهد و پایبند باشد و یکی از آن ها حضور در عرصه های اجتماعی و سیاسی است که باید با آگاهی و بصیرت نقش خود را ایفا کرد.

وی افزود: در مرحله بعدی شناسایی فرد اصلح دارای اهمیت است که مقدمه آن مشورت، مطالعه و تحقیق است و حضور آگاهانه در انتخابات نشان از بالندگی و رشد شعور و بلوغ عقلی و اجتماعی در هر فرد می باشد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضور در انتخابات به معنای این است که من به میزانی از بلوغ رسیده ام که می توانم در سرنوشت کشورم تاثیرگذار باشم و این جدای از وظیفه شرعی با مشارکت در انتخابات به عنوان یک رویداد مهم سیاسی و اجتماعی از حق انتخابی که دارم استفاده می کنم.

وی انتخابات را یکی از جلوه های مشارکت بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی دانست و ابراز کرد: انتخابات ها فرصتی هستند برای مشارکت قوی بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی که به دنیا نشان بدهیم زن ایرانی برای تعیین سرنوشت خود حق رای دارد و به صورت مستقل و بدون هیچ بازدارنده ای در پای صندوق های رای حضور پیدا می کند و در این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی می کند.

احمدی تاکید کرد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات موجب می شود که فردی با صلاحیت مدیریت کشور را بر عهده بگیرد و نتیجه این می شود که جامعه ای متحد و منسجم داشته باشیم که در برابر دشمنی ها غیر قابل تهدید باشد چراکه جامعه آشفته در معرض تهدید ، نفوذ و ضربه است.

وی در پایان یادآور شد: اخلاق مداری نشانه ای از تقوا در فرد است لذا کسانی که در ایام انتخابات از تهمت و دروغ و غیبت و قضاوت های نا بجا استفاده می کنند و آبروی افراد را فدای منافع خود می کنند باید به تقوای آنان شک کرد چراکه چنین افرادی از دین مداری خارج شده اند و فردا که در هر موقعیتی که قرار بگیرند بخاطر ضعف ایمان و تقوا، اقدامات دور از اخلاق مرتکب خواهند شد.

ارسال نظرات