۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۵۹۷۶۳
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی:

زکات، زمینه ساز وحدت و همدلی است

زکات، زمینه ساز وحدت و همدلی است
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: نقش روحانیون در ترویج فرهنگ زکات تاثیرگذار است و زکات بر همدلی و وحدت جامعه می‌افزاید.
به گزارش خبرگزاری رسا، نشست شورای زکات گیلان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار، رئیس شورای زکات و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی امامان جمعه و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی گیلان در مصلای رشت برگزار شد. 
 
رئیس شورای زکات ضمن تاکید بر نقش تاثیرگذار روحانیون در ترویج فرهنگ زکات گفت: نقش روحانیون در ترویج فرهنگ زکات تاثیرگذار است و زکات بر سر همدلی و وحدت را در جامعه ارتقا می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در ادامه با اشاره به اینکه زکات فقط به اسلام تعلق ندارد بلکه در همه ادیان الهی به آن توجه شده است افزود: رئیس و اعضای شورای زکات استان‌ها آمران زکات و فرمانداران نیز باید مردم را در عمل به فریضه چه به زکات تشویق کند 
 
وی با اشاره به اینکه خدای متعال ارزش پرداخت زکات را هم‌تراز با نماز معرفی کرده است،گفت: با پرداخت زکات بخشی از کمبودهای اجتماعی را می‌توان از این محل برطرف کرد. 
 
حجت الاسلام والمسلمین ربانی طرح گسترش فرهنگ زکات در گیلان را نتایج این نشست دانست و گفت: نشست شورای زکات گیلان باید به فاصله هر سه ماه یک بار با حضور اعضای آن برگزار شده و با طرح مشکلات بخشی از آنها که برای این شورا قابل حل است پیگیری شود. 
 
وی با بیان اینکه رئیس ریاست شورای زکات در شهرستان به عهده ائمه جمعه است افزود: مردم شهرهای مختلف هم باید از برکات زکات بهره‌مند شوند و روحانیون در شناسایی چالش‌ها و پیگیری برای حل آنها اهتمام داشته باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و رییس شورای زکات استان هم در این نشست با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ زکات، زمینه ساز ارتقا معیشت و سلامت در جامعه است، گفت: پرداخت زکات مستحبی از سوی مردم گیلان مایه افتخار است.
ارسال نظرات