۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۶۰۳۷
اجلاس خبرگان، تقدیر از رهبری(4)؛

آیت الله نمازی: در اجلاسیه هفتم خبرگان از نقش رهبری تجلیل می شود/ هر کس با رهبری همراه نشود حذف و منزوی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در هدایت و عبور دادن کشور از شرایط بحرانی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای به مدت 20سال به بهترین شکل ممکن کشتی انقلاب را سکانداری کردند.
1/ آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی ابراز داشت: از سال 68 تا کنون که معظم له عهده دار رهبری انقلاب بوده اند نقش ایشان در هدایت جامعه و حکومت اسلامی بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب به مدت 20 سال حکومت اسلامی و کشتی انقلاب را سکانداری کرده و یا شناخت بحران ها، حوادث، تهدیدات و توطئه های دشمنان و استکبار جهانی کشور را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: نقش مقام معظم رهبری در خارج کردن کشور از بحران ها و مقابله با تهدیدات دشمنان و همچنین تقویت بنیه های سیاسی نظام اسلامی از نکات بسیار برجسته و مهمی است که به سادگی نمی توان آن را تبیین کرد.

وی با ستایش مدیریت و تدبیر مقام معظم رهبری در اداره کشور و انقلاب ابراز داشت: حسن مدیریت حضرت آیت الله خامنه ای در دوران 20 ساله تصدی ولایت فقیه ملموس و کاملا پر رنگ است و ایشان در هوشیاری، بیداری و آگاهی دادن جامعه و عبور کشور از بحران های مختلف ایفاگر نقش بی بدیلی بوده اند.

آیت الله نمازی اضافه کرد: نقش مقام معظم رهبری در عرصه های نظامی، علمی، هسته ای ، فناوری و همچنین توسعه فرهنگ اهل بیت کم نظیر و مثال زدنی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در زمینه توسعه فرهنگ اهل بیت در دنیا نیز مقام معظم رهبری به خوبی نقش خود را ایفا کرده اند و امروزه مجمع جهانی اهل بیت در قاره های مختلف دنیا نسبت به ترویج و بسط معارف غنی اهل بیت انجام وظیفه می کند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر در کشور نقش مقام معظم رهبری را در عبور از فتنه متذکر شد و گفت: همه افکار دیدند که بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که خیلی ها برای ضربه زدن به انقلاب خود را آماده و دندان تیز کرده بودند و با شرایطی که به وجود آمده بود التهاب و اضطراب جامعه را فرا گرفت.

وی ابراز داشت: مردم در این شرایط فتنه منتظر ندای آسمانی بودند تا شخصی با دم مسیحایی پیدا شود و این غافله را ساماندهی کند و مقام معظم رهبری با درایت و تیز بینی و مدیریتی که داشتند با ایراد خطبه های نماز جمعه معروف شان در حوادث بعد از انتخابات آبی را روی آتش فتنه ریخته و آرامش را در جامعه حاکم کردند.

آیت الله نمازی گفت: در حوادث بعد از انتخابات و همچنین وقایع تلخ روز عاشورا نقش مدیریت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب به خوبی نمایانگر شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجلاسیه خبرگان رهبری که در هفته جاری برگزار می شود خاطر نشان کرد: در این اجلاسیه ها معمولا طبق آئین نامه داخلی مجلس خبرگان در هر جلسه چهارنفر به مدت 10 الی 15 دقیقه می توانند دیدگاه های خود را نسبت به مسائل جاری و مهم کشور مطرح کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در اجلاس های قبلی نیز این موضوع وجود داشته است و سخنرانان از نقش بی بدیل رهبر فرزانه انقلاب در مدیریت کلان نظام تقدیر کردند.

وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در مدیریت پیشرفت های هسته ای کشور گفت: ایشان یک تنه در همه دوران ها با رهبری و هدایت های منسجم خود فعالیت های هسته ای ایران را رهبری کرده اند و بسیاری از موفقیت های ما در این عرصه مرهون رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص برنامه های مجلس خبرگان رهبری برای تقدیر از نقش مقام معظم رهبری در عبور دادن کشور از شرایط بحرانی به ویژه حوادث بعد از انتخابات تاکید کرد: قطعا در اجلاسیه هفتم هم از نقش ملت در خلق حماسیه هایی همچون نهم دی ماه و 22 بهمن تجلیل و تقدیر خواهد شد و هم از نقش مقام معظم رهبری در برون رفت کشور از شرایط فتنه.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با انتقاد از سکوت برخی از خواص و نخبگان جامعه و موضع گیری های دو پهلوی آنان در حوادث اخیر گفت: افرادی که به هر دلیل و محاسبه ای خود را به حاشیه راندند تا دیر نشده باید به موضع ملت و رهبری برگردند و اگر فرصت را از دست بدهند همانگونه که تجربه ثابت کرده است هر کس با رهبری همراه نشود حذف می شود.

آیت الله نمازی افزود: این عده از خواص و نخبگان اگر علاقه مند به حیات سیاسی خود هستند باید در رفتار خود تجدید نظر کنند زیرا انقلاب اسلامی با سرعت و اقتدار راه پر افتخار خود را می رود و از همه امواج و مواضع هم عبور خواهد کرد.

امام جمعه کاشان بیان داشت: انقلاب اسلامی با بحران هایی که به خود دیده کاملا ورزیده شده است و از این بحران نیز با صلابت عبور می کند و اگر برخی خواص تجدیدنظر نکنند منزوی خواند شد./924/ت301/ج
ارسال نظرات