۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۶۰۳۹

همایش تجلیل از آیت‌الله بهجت در قزوین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از شخصیت علمی و عرفانی حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی بهجت فومنی، شامگاه یکشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.
همايش تجليل از آيت الله بهجت در قزوين همايش تجليل از آيت الله بهجت در قزوين همايش تجليل از آيت الله بهجت در قزوين

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، حجت الاسلام محمد بهجت، فرزند آیت الله بهجت در این همایش به شخصیت وجودی وی اشاره کرد و گفت: آیت الله بهجت در سیر و سلوک سابقه ده ها ساله دارد، ایشان از شاگردان عارف کامل حضرت آیت الله سید علی آقای قاضی (ره) و مورد توجه خاص آن استاد بزرگ بوده و در اوان جوانی، مراحلی را در عرفان سپری کرد.

حجت الاسلام محمد بهجت، تواضع و فروتنی ،شهرت گریزی، هویت ستیزی و فروتنی را از ابعاد برجسته شخصیت معنوی ایشان دانست و افزود: در مجالسی که از طرف ایشان برگزار می شد، به خطبای مجالس توصیه می فرمودند که حتی از ذکر نام ایشان در مجلس خودداری کنند و این خود دلیل اوج هویت ستیزی و هوس پرهیزی این مرجع بزرگ بود.

وی اظهار داشت: عارف بزرگی چون امام خمینی(ره) به ایشان عنایتی خاص داشتند، امام راحل بعد از بازگشت به قم در اول انقلاب، در بیت ایشان حضور یافته و به دیدار یکدیگر نایل می آمدند.

حجت الاسلام بهجت در ادامه سخنان خود به شخصیت وجودی ایشان اشاره کرد و گفت: ایشان از هر لحظه عمرش دو استفاده می کرد که یکی«ذکر و دیگری فکر » بود .

وی افزود: 12ساعت بیداری ایشان صرف عبادت می شد و روزی هزار مرتبه آیه«انا انزلنا » را قرائت می کردند.

همچنین، حجت الاسلام حسین گنجی، یکی از شاگردان حضرت آیت الله بهجت نیز در ادامه این همایش گفت: آیت الله بهجت تجسم الگوی رفتاری اهل بیت و معصومین (ع) بود.

وی در ادامه افزود: یکی از ویژگی های آیت الله بهجت که ایشان را از دیگر عالمان و بلکه مجتهدان ممتاز می کند ،الگوی رفتاری برگرفته از شیوه معصومین (ع) است.

حجت الاسلام گنجی اظهار داشت: این ویژگی طوری بود که حتی هر انسان غافلی را به خدا متوجه می کرد به گونه ای که جوانان زیادی در کشور همیشه مشتاق دیدار ایشان بوده و به قم عزیمت می کردند.

وی خاطر نشان کرد: هر روز ایشان در حرم مشغول به عبادت بودند ،چهره نورانی ایشان برای هر بیننده ای جاذبه داشت و کیفیت نشست و برخاست و حرکات و سکنات ایشان جلب توجه کرده و نشان از این بود که ایشان در یک فضای معنوی خاصی زندگی می کند.

حجت الاسلام گنجی از آیت الله بهجت به عنوان ثروتمندترین مرد جهان به لحاظ معنوی یاد کرد و افزود: ایشان در مرحله ای بود که حضرت امام خمینی (ره) برای ایشان احترام خاصی قایل بوده و از ایشان می خواست که به جمکران رفته و برای مردم دعای ویژه ای داشته باشند.

وی یکی از ویژگی های آیت الله بهجت را حجاب ظلمانی و نورانی دانست و افزود: آیت الله بهجت از اسرار درون انسان ها اطلاع کافی داشت و به دلیل حالات معنوی تمام پرده ها از مقابل ایشان کنار رفته و درون آدمها را می دیدند.

حجت الاسلام گنجی در پایان گفت : آیت الله بهجت در ذکر و یاد خدا بی نظیر و بی بدیل بود ،به گونه ای که ساعت ها به عبادت مشغول بود و با خدای خود ارتباط داشت./919/د102/ع

ارسال نظرات