۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۶۱۴۷۰
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

آرمان‌های ملت ایران همان آرمان‌های حسین بن علی است/ جبهه مقاومت؛ الهام گرفته از مکتب حسینی

آرمان‌های ملت ایران همان آرمان‌های حسین بن علی است/ جبهه مقاومت؛ الهام گرفته از مکتب حسینی
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام حسین علیه السلام به ملت ایران روح و نشاط می دهد، آرمان های امام حسین را منشأ اقتدار ایران اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به فرازی از بیانات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر این که ملت ایران، ملت حسینی است اظهار داشت: به نظر من شهید سلیمانی بسیار خوب تشخیص داده و بهترین لقب و عنوان را برای ملت ایران بکار برده است.

وی افزود: ویژگی ملت ها نشان از روح حاکم بر آن ملت است و ملت ایران ملتی حسینی و افراد جامعه ایران اسلامی نیز دارای آرمان مشترک هستند که آرمان را می توان به آرمان طبیعی و ساختاری و سازمانی تقسیم بندی کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آرمان طبیعی همانند افراد و اقوام هم زبان و هم نژاد و هم قبیله است که در بین آنان با محوریت نژاد، کاروان طبیعی شکل می گیرد و این آرمان در فراز و فرودها نمی تواند آرمان متعالی بوده و باقی بماند و قطعا از همدیگر پاشیده خواهد شد؛ اما جامعه ای که در چارچوب جغرافیایی زندگی و آرمان ملی، آنان را دور هم جمع می کند، به آن ملت عنوان می شود و این آرمان، باقی و ثابت خواهد ماند.

وی با بیان این سوال که وقتی ما می گوییم ملت ایران، ملت حسینی است مراد چیست؟ ابراز کرد: مراد ما این است که آرمان های حسین بن علی علیه السلام، همان آرمان های ملت ایران اسلامی است و هرچه امام حسین علیه السلام می خواست، ملت ایران در پی رسیدن به همان خواسته ها است.

آیت الله کعبی افزود: شاخصه های امام حسین و شهدای کربلا، شاخصه های روح بخش و اقتدار آفرین، امیدآور و تعالی بخش ملت ایران است و حسین بن علی، منشأ اقتدار ایران اسلامی است؛ یعنی این امام حسین علیه السلام است که به ملت ایران روح و نشاط می دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: محرم و صفر و اربعین حسینی در نزد ملت ایران، ایام قدسی، متعالی، معنوی، روح بخش و وحدت آفرین و حرکت ساز است و ملت ایران اسلامی، هم در قبل از انقلاب اسلامی که در آن زمان، طاغوت زدایی کرد و هم در بعد از انقلاب اسلامی علی رغم فراز و فرودها و فشارها در مقابل استکبار جهانی و ظلم ایستاد و روز به روز پیشرفت کرده و مقتدر شد.

جبهه مقاومت، الهام گرفته از مکتب حسینی است

وی افزود: امروز جبهه مقاومت از مکتب حسینی الهام گرفته است و مقاومت و ملت فلسطین و مردم غزه از عاشورای حسینی و کربلایی حسینی مدد گرفته اند و علی رغم مظلومیت ها و ظلم ها در برابر رژیم صهیونسیتی ایستاده و بر قلب اشغالگران قدس یورش می برند؛ چراکه ملت حسینی یعنی ملت ایستاده، مقاوم، ملت خستگی ناپذیر و پای کار که برای دفاع از حق و عدالت، تردیدی به خود راه نمی دهد.

آیت الله کعبی افزود: ضعیف بودن، نه تنها حرام شرعی؛ بلکه خلاف مکتب حسینی است که شامل ضعف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بهداشتی، ضعف اخلاقی و معنوی، خانوادگی و آسیب ها و چالش ها می شود و ملت حسینی، ملتی سرافراز است که حق ندارد ضعیف و ذلیل باشد؛ که اگر چنین باشد از آرمان های حسینی به دور است.

وی با اشاره به این که جامعه ایران، جامعه حسینی است خاطرنشان کرد: ممکن است کسی بگوید چگونه می توان به جامعه ایران اسلامی که دارای برخی از ضعف ها است، جامعه حسینی اطلاق کرد؟ در جواب باید گفت که جامعه ایران جامعه ای حسینی است؛ چون جرم و جنایت را تحمل نمی کند و مهم نبود اشکال در جامعه نیست؛ بلکه مهم این است که آن جامعه جرم را تحمل نکند؛ درحالی که ایران اسلامی با همه مظاهر تباهی و عقب ماندگی درحال مبارزه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه وجود وحدت و صمیمیت را از جمله ویژگی های جامعه حسینی عنوان و بیان داشت: اختلاف، نقطه ضعف بوده و جامعه حسینی را دچار اختلاف می کند و ملت ایران باید در عرصه های مختلف با صمیمیت و وحدت به پیش رفته و اختلافات را کنار گذارد و در راه واحد با همبستگی، مسیر خود را با موفقیت طی کند.

ارسال نظرات