۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۶۴۸۵۰
نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

حوزه‌های علمیه بیش از هر زمانی نیازمند طلاب و علمایی با روحیه انقلابی هستند

حوزه‌های علمیه بیش از هر زمانی نیازمند طلاب و علمایی با روحیه انقلابی هستند
نماینده ولی فقیه در استان گیلان تأکید کرد که امروز بیش از هر زمان دیگری، حوزه‌های علمیه نیاز به طلاب و علمایی با روحیه انقلابی دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان گیلان با اشاره به نقش بسیار مهم و تأثیرگذار روحانیت و علما در جامعه، ابراز داشت: حوزه‌های علمیه شیعی از دیرباز، خاستگاه علمای ربّانی و مرکز تفقّه در دین و تدبّر در امور مسلمین بوده اند به خصوص با عنایت به این حقیقت مسلم که روحانیت در فرهنگ حوزه‌های علمیه ما شغل یا کار نیست، بلکه رسالت است.

وی با بیان اینکه یک عالم، با همه فراز و نشیب‌ها رسالت خود را بر عهده دارد، افزود: آنچه مهم است این که اندیشه و روحیه انقلابی در طلاب و مدرسان حوزه‌های علمیه باید تقویت شود.

امام جمعه رشت همچنین با اشاره به این که بهره گیری از فرصت‌ها برای علم آموزی و تزکیه نفس در محافل علمی و آموزشی بسیار لازم است، گفت: امروزه حوزه‌های علمیه بیش از هر زمان دیگر نیازمند داشتن طلاب و علمایی با روحیه انقلابی هستند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی نتیجه سال‌ها تلاش و کوشش علما در ایران است، گفت: علمای انقلابی و در رأس آن ها حضرت امام(ره) توانستند به یاری الهی و حضور مردم، حکومت فاسد پهلوی و طاغوت را در کشور از بین ببرند و با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات تصمیم گیری جهانی را نیز تغییر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی همچنین خاطرنشان کرد: روحانیت در ادوار مختلف تاریخ ایران همواره واجد جایگاهی مؤثر بوده، ضمن آن که در اسناد تاریخی انقلاب هم مطالب بسیاری راجع به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی آمده است که با مطالعه آنها کاملاً مشخص می‌شود که روحانیت چه نقش تأثیرگذاری در جامعه داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید بکوشند با تزکیه نفس گرفتار و وابسته دنیا نشوند، گفت: طلاب بعد از رسیدن به مرتبه عالم شدن، درس انسان سازی را در اولویت خود قرار دهند و در امر تعلیم و تربیت بکوشند و انسان ساز باشند.

ارسال نظرات