۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۶۵۱۵۹

گزارشی از برگزاری آزمون استخدامی دفتر تبلیغات اسلامی

گزارشی از برگزاری آزمون استخدامی دفتر تبلیغات اسلامی
آزمون استخدامی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور ۷۶۰ نفر در چهار حوزه امتحانی به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آزمون استخدامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور 760 داوطلب خواهر و برادر در مقاطع مختلف تحصیلی حوزوی و دانشگاهی با سوالات عمومی و تخصصی به رقابت پرداختند.

در این آزمون 200 داوطلب در شهرهای مشهد، اصفهان و اهواز و 560 داوطلب شامل استان تهران و قم در دانشگاه باقرالعلوم(ع) حضور داشتند.

یادآور می‌شود در این آزمون 400 نفر حوزوی و بیش از 200 نفر جزء خانواده جانبازان و ایثارگران عزیز کشورمان هستند.

جذب افراد نخبه مهم ترین سیاست دفتر تبلیغات اسلامی است

حجت الاسلام علی اصغر ثنائی، معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری این آزمون با اشاره به سیاست‌های مهم معاونت توسعه سرمایه انسانی دفتر اظهار کرد: جذب نخبگانی از بین جوانان متعهد و متخصص از مهمترین اهداف ما می‌باشد که در این راستا یکی از بهترین شیوه‌ها در عرصه عدالت استخدامی، برگزاری آزمون سراسری است.

وی با اشاره به  تلاش همکاران خود در این معاونت برای برگزاری آزمون استخدامی افزود: با توجه به پیش بینی‌هایی که می‌شد استقبال قابل توجهی را در سطح حوزه علمیه و از میان طلاب، فضلا، دانشجویان و علاقمندان به فعالیت  و کار در دفتر تبلیغات شاهد هستیم.

معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد:  یکی از ویژگی‌های مهم این  آزمون استفاده از به‌روزترین نرم افزارها می‌باشد که کلیه فرایندهای فراخوان، ثبت نام، تکمیل و ارسال مدارک، برگزاری آزمون و اعلام نمرات براساس یکی از مهمترین نرم افزارهای مطرح این عرصه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امروز حضور طلاب و فضلا در این عرصه بسیار پررنگ است و شاید قریب به نصف جمعیت شرکت کنندگان خانواده‌های معظم جانبازان و ایثارگران می‌باشند و این نشان از علاقمندی این قشر برای حضور در دفتر تبلیغات اسلامی دارد.

حجت الاسلام ثنائی یکی از مهمترین سیاست‌های این مجموعه را در  جذب افراد نخبه دانست و خاطرنشان کرد:  تلاش ما بر این است با جذب چنین افرادی بتوانیم سال‌های سال در عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و اداری درخدمت این عزیزان باشیم.

وی در پایان برای انتقال تجربیات برگزاری این آزمون  به دیگر مراکز و نهادهای حوزوی اعلام آمادگی کرد و گفت:  ما با کمال میل آمادگی داریم که کلیه تجربیات به‌روز شده خود را در این عرصه در اختیار سایر مراکز همسو قرار دهیم.

بیش از 200 داوطلب آزمون استخدامی دفتر تبلیغات از خانواده جانبازان و ایثارگران هستند

مهدی رحیمی فردوئی، مدیرک توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری آزمون در سخنانی اظهارکرد: با توجه به اهمیت شایسته گزینی و عدالت استخدامی، سال گذشته در شورای مدیران دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد پس از ۱۵ سال مجدداً آزمون استخدامی با حضور داوطلبان حوزوی و دانشگاهی اعم از زن و مرد برگزار شود که با تشکیل کارگروه مربوطه فرایند ثبت نام، آزمون، جذب و استخدام داوطلبان برنامه ریزی شد.

وی با اشاره به سه مرحله ای بودن آزمون استخدامی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: کارگروه برگزاری آزمون دفتر تبلیغات اسلامی با برگزاری آزمون کتبی، تست هوش و شخصیت و کانون توسعه شایستگی به دنبال گزینش شایسته ترین افراد هستیم.

مدیرکل توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: با تقسیم وظایف در کار گروه مربوطه، چندین اقدام اساسی صورت گرفت که بررسی و تجمیع نیازها از نمایندگی ها، شعب، بخش ها و واحدهای مختلف دفترتبلیغات جمع آوری و انجام شد، سپس فرایند طراحی سوالات را داشته ایم به طوریکه با بررسی آزمون های استخدامی سالهای اخیر و سازمان سنجش در مقطع کارشناسی، بیش از ۲۵ هزار سوال را مورد بررسی قرار داده ایم تا به نوعی در بخش آزمون کتبی استانداردترین آزمون استخدامی کشور را برگزار کنیم.

رحیمی فردوئی بیان کرد: در آزمون کتبی سؤالات به صورت عمومی و تخصصی طراحی شده است، به طوری که در بخش سؤالات تخصصی سعی کرده ایم در هر رشته از متخصصین آن بهره گرفته و سؤالاتی تخصصی و استاندارد را ارائه کنیم و بر اساس اولویت ها و دسته بندی صورت گرفته نیروی لازم بخش های فناوری و اطلاعات، آموزش، پژوهش و... را جذب کنیم.

وی با اشاره به ثبت نام اولیه بیش از ۳ هزار داوطلب گفت: پس از فراخوان بیش از سه هزار متقاضی مشخصات خود را به ثبت رساندند که در بررسی اولیه و شرایط عمومی دو هزارنفر موفق به تکمیل ثبت نام شدند و پس از احراز شرایط سنی و نظام وظیفه این عدد به ۷۶۰ نفر رسید که امید است در رقابتی برابر، سه برابر ظرفیت در مرحله اول دعوت شوند.

رحیمی فردوئی ادامه داد: در این آزمون بیش از ۲۵۰ داوطلب دارای امتیاز ایثارگری می باشند که از این سهمیه استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به طراحی و ابداع بهترین شیوه آزمون استخدامی، جذب و گزینش گفت: ما برای جذب و استخدام بهترین ها آزمون استخدامی را سه مرحله ای طراحی کرده ایم. کارگروه برگزاری آزمون دفتر تبلیغات اسلامی با برگزاری آزمون کتبی، تست هوش و شخصیت و کانون توسعه شایستگی به دنبال گزینش شایسته ترین افراد هستیم.

رحیمی فردوئی افزود: از تعداد نفرات رسیده به مرحله آزمون ۵۶۰ نفر در قم و ۲۰۰ نفر در شعب و نمایندگی اصفهان، مشهد و اهواز آزمون خواهند داد و از این تعداد ۴۰۰ نفر با تحصیلات حوزوی، ۳۶۰ نفر با تحصیلات دانشگاهی می باشند که از این تعداد ۱۴۱ نفر به صورت مشترک دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی هستند.

ارسال نظرات