۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۶۹۱۸

نرم افزار‌ اخلاق از دیدگاه قرآن و عترت تولید شد

خبرگزاری رسا ـ نرم افزار‌ اخلاق از دیدگاه قرآن و عترت دربردارنده دروس اخلاق حضرت آیت الله مظاهری تولید شد.
نرم افزار اخلاق


به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) نرم افزار‌ «اخلاق، از دیدگاه قرآن و عترت» دربردارنده صوت و فیلم دروس اخلاق حضرت آیت الله مظاهری تولید شد. 

این مرجع تقلید در سلسله دروس اخلاق که در ماه مبارک رمضان سال 1388 برگزار شده است، ضمن تأکید بر لزوم خودسازی و تهذیب نفس به تبیین برخی از صفات رذیله نظیر حسادت، تکبّر، غضب، کینه توزی، بخل، بی عفتی و نفاق پرداخته‌ است و با تشریح فضائل اخلاقی مقابل هر صفت رذیله، نظیر خیرخواهی، تواضع، ایثار، کظم غیظ، حلم، حفظ عفّت، صبر و صداقت، راهکارهائی برای ریشه کن کردن رذائل اخلاقی بیان کرده است.

 در این بیانات، به توصیف «فضائل و رذائل اخلاقی» پرداخته شده و موضوع اصلی، تبیین «صفات اخلاقی» است. اما در تشریح آن صفات، برخی از «افعال اخلاقی» نیز در قالب مثال یا به عنوان نتیجه «صفات اخلاقی» تبیین شده است.

طراحی این نرم افزار به صورتی است که علاوه بر رایانه، در انواع دستگاههای mp3، قابلیت اجرا و پخش دارد. همچنین متن کامل تعدادی از تألیفات حضرت آیت الله مظاهری نیز با امکانات کاربردی متنوع نظیر جستجوی پیشرفته و امکان فیش برداری، در این نرم افزار وجود دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این نرم‌افزار با مؤسّسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س) به شماره تلفن ­4463671-0311 تماس­ بگیرند./916/د102/ع

ارسال نظرات