۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۶۹۳۰
آیت الله مقتدایی:

موسوعه آیت‌الله مرعشی نجفی بهترین دفاع و بالاترین حمایت از شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه، کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة را بهترین اثر برای حمایت از حقانیت مذهب شیعه در عصر حاضر دانست.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة که با حضور علما و شخصیت های حوزوی و مسؤولان استانی در کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی برگزار شد در سخنانی با تبریک میلاد حضرت خاتم (ص) ، امام صادق (ع) و همچنین هفته وحدت یاد و خاطره این عالم ربانی را گرامی داشت و گفت: کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة دانشنامه عظیمی است که به عقیده من بهترین دفاع و بالاترین حمایت از شیعه در عصر حساس کنونی است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة تصریح کرد: در این موسوعه نه جنجالی به کار رفته و نه معارضه و تحقیری نسبت به دیگر مذاهب دارد و حضرت آیت الله مرعشی نجفی با استناد به روایات اهل سنت حقانیت شیعه را به اثبات رساندند.

مدیر حوزه‌های علمیه، این کتاب را بهترین اثر برای حمایت از مذهب شیعه دانست و تاکید کرد: مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی درطول دوران عمر با برکت خود بیش از صد اثر تالیف کرده است که امروز جامعه ما از آن بهره مند است.

وی کتاب موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنة را از شاخص ترین آثار این مرجع جلیل القدر دانست و بیان داشت: در این اثر که 5 جلد آن به چاپ رسیده است خداوند توفیق بسیار بزرگی را نصیب حضرت آیت الله مرعشی نجفی کرده است.

عضو خبرگان رهبری، دید الهی و تیزبینی را از جمله ویژگی های بارز این فقیه دانست و با اشاره به اینکه وی از پیشکسوتان ایجاد وحدت و تقریب مذاهب در اسلام بود خاطر نشان کرد: ارتباطات این فقیه فقید با علمای فرق مختلف بسیار حائز اهمیت است و در نتیجه این ارتباطات و رایزنی ها موفق به اخذ بیش از 400 اجازه از علمای بزرگ اهل سنت شده است.

مدیر حوزه های علمیه کتابخانه مرحوم آیت الله نجفی را در ایران بی نظیر و در جهان اسلام کم نظیر خواند و گفت: این کتابخانه بزرگ و غنی باعث تشویق حوزویان است و طلاب و روحانیون باید توجه کنند که چگونه بزرگ مرد با تحمل سختی ها و صرفه جویی در هزینه های خود این کتابخانه عظیم را بنا کرده است.

آیت الله مقتدایی با یادآوری خاطراتی از این مرجع تقلید ابراز داشت: حضرت آیت الله مرعشی نجفی با پول نماز و روضه استیجاری و همچنین حذف هزینه های زائد اقدام به خرید کتب می کرد و با توکل و اخلاصی که داشت موفق شد این کتابخانه عظیم را تاسیس کند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات