۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۷۳۴۳
آیت الله نوری همدانی در پاسخ به سؤالات خبرنگار روزنامه الاهرام مصر:

مراجع همراه و همگام با رهبری برای سربلندی نظام اسلامی تلاش می کنند / تنها راه نجات امت اسلام وحدت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه الاهرام مصر که نظر وی را در خصوص نقش مراجع تقلید در ایران جویا شد گفت: همه در ایران به صورت ید واحده هستند و مراجع نیز همراه و همگام با رهبری برای سربلندی ایران و نظام مقدس اسلامی تلاش می کنند.
آيت الله نوري همداني ديدار مردمي آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجیدالسیفی و خانم الامانی دو تن از خبرنگاران روزنامه الاهرام کشور مصر که از مهم ترین روزنامه های عربی به شمار می رود، ظهر امروز با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار کرده و مصاحبه کوتاهی با این مرجع تقلید داشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پاسخ به سؤالی در خصوص حوادث بعد از انتخابات در ایران ابراز داشت: این حوادث همچون کف روی آب بود که با تدبیر و درایت حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و وحدت و اتحاد یکپارچه ملت ایران از بین رفت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار روزنامه الاهرام مصر که نظر وی را در خصوص نقش و جایگاه مرجعیت در ایران و اینکه آیا مرجعیت هم مثل ریاست جمهوری جایگاه سیاسی دارد جویا شد، تاکید کرد: در دین مبین اسلام، دین از سیاست جدا نیست و در ایران نیز همه به صورت ید واحده هستند، مراجع تقلید نیز همراه و همگام با رهبری برای حفظ و سربلندی انقلاب و نظام اسلامی تلاش می کنند.

این مرجع تقلید در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران روزنامه الاهرام مصر که نظر وی را در خصوص کشورهای اسلامی پرسیدند، تصریح کرد: کشورهای اسلامی دو دسته هستند، عده ای گوش به فرمان غرب و استکبار هستند و عده ای دیگر نیز در برابر آنان ایستادگی و مقاومت می کنند.

این مرجع تقلید با ارائه راهکارهایی برای پیروزی امت اسلام در دنیا تاکید کرد: به نظر من تنها راه و وسیله برای نجات و پیروزی امت اسلام و مسلمانان، وحدت و ایستادگی در برابر غرب و استکبار جهانی است.

گفتنی است حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار پاسخ سؤالات خبرنگاران روزنامه الاهرام مصر را به زبان عربی داد. /924/پ201/ج



ارسال نظرات