۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۸۷۷۲

مراسم بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع فرزند بلا فصل امام جواد(ع) با حضور مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در بقعه متبرکه آن امامزاده برگزار شد.
امامزاده موسي‌مبرقع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع فرزند بلا فصل امام جواد(ع) سه شنبه شب و همزمان با ایام درگذشت این امامزاده با حضور مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردمی در بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع واقع در چهل اختران قم برگزار و حاضران افزون بر زیارت مرقد مطهر وی، به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام فرحزاد از اساتید حوزه علمیه قم در سخنانی با اشاره به روایاتی جایگاه ویژه شهر مقدس قم را متذکر شد و اظهار داشت: شهر قم عش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و وجود بارگاه کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه متعدد و همچنین حوزه های علمیه و مراکز علمی و فرهنگی فراوان از قم، شهری با ویژگی های ممتاز ساخته است.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه با اشاره به جایگاه بالای امامزاده موسی مبرقع، خواستار توجه ویژه مردم به این بزرگوار و زندگی وی شد و ابراز داشت: این امامزاده فرزند بلافصل امام جواد (ع) است و از نظر تقوا، صداقت و امانتداری به عنوان فردی جامع مطرح بوده است و همه ما باید از زندگی این امامزاده بزرگوار درس بگیریم.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام ناظمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، گزارشی از روند فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه استان ارائه کرد و با اشاره به ویژگی های طرح توسعه بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع گفت: در سال گذشته کار نصب ضریح این امامزاده انجام شد و در مراسمی که با حضور حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی و همچنین علما و روحانیون و مسؤولان استانی برگزار شد، از ضریح این امامزاده پرده برداری شد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) ابراز داشت: امیدواریم با برنامه ریزی و هماهنگی مناسب بتوانیم نسبت به تملک اراضی محدوده طرح اقدام کرده و مکانی در خور شان این امامزاده احداث و بازسازی کنیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات