۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۹۲۰۶

کانون خبرنگاران دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان از راه اندازی کانون خبرنگاران دفاع مقدس در این استان خبر داد .
دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سرهنگ پاسدار احمد اعرابی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان، در جلسه راه اندازی کانون خبرنگاران دفاع مقدس این استان که امروز در محل سالن هم اندیشی شهید میرحسینی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد، به تشریح رسالت سنگین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در عرصه حفظ و نشر فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های آینده در دو بعد فیزیکی و معنوی پرداخت و گفت: نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران مدیون ارزشهای هشت سال دفاع مقدس هستند و هرچه دقیق تر و ظریف تر بتوانیم این ارزشها را به نسل های آینده منتقل کنیم کشور و نظام ما مستحکم تر و با صلابت تر اهداف خود را دنبال خواهد کرد و در برابر تهدیدات بیمه خواهد شد .

وی، با انتقاد از برخی افراد که مغرضانه دفاع مقدس را در محیط های علمی و دانشگاهی و حوزوی به چالش می کشند، اظهار داشت: در راستای حفظ و نشر و انتقال فرهنگ دفاع مقدس با چهار قشرمواجه هستیم؛ گروه اول خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران می باشند که در برخی مواقع مسائل و شبهاتی در این خصوص برایشان به وجود می آید، قشر دوم گروهی هستند که از همان روز اول مخالف بوده اند که تکلیف آنها مشخص است و قشر سوم نیز مترددین هستند که هنوز هم مرددند .

اعرابی، افزود: قشر چهارم نسل سومی ها هستند که دارای دل و باطنی پاک میباشند و آینده سازان این نظام بشمار می آیند و هیچ عنادی نیز ندارند و وظیفه ماست که این ارزشها را به آنها منتقل کنیم .

وی، همچنین با اشاره به اینکه در انتقال ارزشها، تنوع و ابزارهای مختلفی وجود دارد، بیان داشت: نسل امروز هر چند آن دوران را درک نکرده و شهید و مجروح را ندیده، اما عاشق شهید و جانباز دفاع مقدس است و این انتقال نیاز به حلقه ای پیوند دهنده دارد .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه، کانون خبرنگاران دفاع مقدس مصداق بارز این حلقه است، خاطر نشان کرد: کانون خبرنگاران دفاع مقدس مهمترین نقطه و مکانی است که باید روی آن کار شود و برای انتقال این ارزشها در آن برنامه ریزی کرد .

احمد اعرابی، عنوان کرد: فراهم کردن بستر مناسب جهت ترویج ،انتقال و انعکاس فرهنگ پایداری و دفاع مقدس را به نسل حاضر و آینده، متوجه کردن افکار عمومی و سمت و سو دادن نگرش برنامه ریزان سازمان و نهاد ها در حوزه فرهنگ به مقوله دفاع مقدس از اهداف تشکیل این کانون در استان است .

همچنین سرهنگ مختار سلیمی، جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، نیز در این مراسم مطالبی را در خصوص اهمیت اطلاع رسانی در حوزه دفاع مقدس و بخصوص برنامه های این اداره کل بیان کرد .

گفتنی است، در این نشست اعضای اصل کانون خبرنگاران دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان معرفی شدند و در ادامه هر یک از اعضا، به بیان نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص اهداف و برنامه های این کانون پرداختند ./940/پ202/ص
ارسال نظرات