۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۸۰۲۷۵
امام جمعه بجنورد:

مبلغان محور های تبلیغی خود را آموزهای مستتر در قرآن کریم قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد گفت: مبلغان باید الویت محورتبلیغی خودرا آموزه های مستتر در قرآن کریم و کتب مذهبی قراردهند .
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، روز گذشته در نشست مبلغان و مربیان هسته های فرهنگی و بوستان های معرفت در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ماه رجب و در پیش بودن ماه های پر برکت شعبان و رمضان و نیز اهمیت ادعیه و اوراد سفارش شده در این ایام توجه به این مهم را ضروری دانست و بهره گیری از آن در امر بسیار با اهمیت تبلیغ دینی را مورد تأکید قرار داد.

وی به نقش مبلغان دینی اشاره کرد و بهترین محورهای تبلیغ را آموزه های مستتر در قرآن کریم و کتب مذهبی عنوان کرد و افزود: مبلغان باید علاوه بر تبیین اهمیت این فراز ها و اوراد جنبه های آگاهی بخشی را برای مردم تبیین کنند.

آیت الله مهمان نواز همچنین با سفیران هدایت خواندن مبلغان، ترغیب و بیداری خوف درونی از خداوند متعال ر ا مهمترین وظیفه مروجان دین خواند و تصریح کرد: تا مردم را به راه اطاعت از پروردگار هدایت نکنیم، توفیق بندگی خداوند بوجود نمی آید لذا ضروری است که فعالان این عرصه در این خصوص تلاش بیشتری به کار برند.

وی با تبریک قرار گرفتن در آستانه مبعث رسول مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) خطاب به مبلغان و مربیان حاضر توصیه کرد: اکنون که شما مبلغ بعثت شده اید آموزه های قرآنی را مدنظر قرار دهید که همانا راه نجات و اصلاح تمام ابعاد زندگی تمسک به این مهم است.

امام جمعه بجنورد با تصریح این مطلب که پیامبر تنها به انسان های زمان خود فکر نمی کرد بلکه در اندیشه اصلاح و تربیت نسل های آینده بود، آینده نگری را یکی از مسائل متحول کننده، محور بحث بعثت و اساس کار تبلیغ ذکر کرد.

وی با بیان اینکه امروز شرایط حساس تر و مسئولیت مبلغان خطیر تر شده، خواستار نگاه دقیق و ظریف به ناهنجاری ها و آگاهی هرچه بیشتر مبلغان شد./966/پ202/ص


ارسال نظرات