۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۸۱۰۹۴
آیت‌الله شبستری:

قرآن مجید را دانشمندان غیر مسلمان بیش از ما می شناسند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: جوانان ما همچون کوه در مقابل هجمه های فرهنگی استکبار و دشمنان نظام اسلامی ایستاده اند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز در روابط عمومی سومین همایش اندیشه های آسمانی در مشهد  با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به این که برای فراگیری معرفت لوازمی مورد نیاز است، اضافه کرد: برای فراگیری علوم در اجتماع ، کتاب، معلم و تلاش مستمر لازم است.

وی ادامه داد: پروردگار بشر را خلق کرده تا توحید وخداشناسی رافرا بگیرد لذا فقط در سایه معرفت الله است که انسان می تواند به درجات عالیه دست پیدا کند.

آیت الله مجتهد شبستری از قرآن مجید به عنوان جامع ترین و کامل ترین کتاب برای برنامه سعادت بشریت نام برد.

وی با انتقاد از اینکه قرآن مجید را دانشمندان غیر مسلمان بیش از ما می شناسند بر توجه بیش از پیش به قر آن کریم تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: 14 قرن پیش امیر المومنین علی (ع) درباره قرآن فرمود "مبادا دیگران از عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند"اما غیر مسلمانان به آیات حیات بخش قرآن عمل کرده و به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده اند در حالی که مسلمانان در این زمینه محتاج دنیای غرب هستند.

وی خاطر نشان کرد: البته ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آیاتی از قبیل امر به معروف ونهی از منکر وجهاد فی سبیل الله به خوبی عمل کرده و الحمدالله به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده ایم.

آیت الله مجتهد شبستری از انبیا و به خصوص حضرت محمد مصطفی (ص) وائمه اطهار(علیهم السلام) به عنوان بهترین معلمان تاریخ نام برده و خواستار نزدیکی هر چه بیشتر جوانان به آموزه های آنان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضرت ابوالفضل العباس (ع) را نمونه یک انسان امام شناس و ولایت مدار دانست و خاطر نشان کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) بزرگ معلم تاریخ بشریت است که درس وفاداری به ما آموخت.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه اگر بخواهید حضرت ابوالفضل العباس (ع) رابشناسید باید در کلام امام سجاد(ع) آن را جستجو کنید به حدیثی از امام سجاد اشاره وافزود:امام سجاد (ع) در موردشخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) می فرمایند خدارحمت کند عمویم عباس را ایشان دارای ایمان محکم و بصیرت نافذ بود.

وی با اشاره به این مطلب که نباید فضائل حضرت عباس (ع) همیشه به عنوان ذکر مصیبت و برای گریه کردن مطرح شود ادامه داد: فضایل ایشان در همه ابعاد می تواند الگوی جوانان باشد.

امام جمعه تبریز اقامه نماز اول وقت همراه باخشوع وخضوع را برای جوانان و نوجوانان بسیار موثر و سازنده دانست و اهتمام بر آن را خواستار شد./917/د102/ص
ارسال نظرات