۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۸۱۵۹۰
آیت الله سبحانی:

عالمان دینی اصالت تشیع را برای جهانیان تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به مظلومیت شیعه، اظهار داشت: تشیع آیینی اصیل و ‌آینه تمام نمای اسلام است و کوچک ترین فرقی با اسلام ندارد و این وظیفه عالمان دینی است که اصالت این آیین را برای جهانیان و سایر فرق تبیین کنند.
ديدار دانش پژوهان دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي با آيت الله سبحاني ديدار دانش پژوهان دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي با آيت الله سبحاني آيت الله جعفر سبحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله جعفر سبحانی،‌ از مراجع تقلید،‌  روز گذشته در جمع دانش پژوهان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی،‌ با بیان اینکه تشیع نه مولود بحث های کلامی است و نه مولود جدال های سیاسی، اظهار داشت: تشیع همان اسلامی است که پیامبر اسلام(ص آورده که نه چیزی بر آن افزوده شده و نه چیزی از آن کاسته شده است.


وی با اشاره به اینکه کسی که معتقد است رهبری بعد از پیغمبر اکرم(ص) بر عهده عترت اوست او شیعه نامیده می شود، ابراز داشت: پیدایش تشیع مساوی با پیدایش اسلام است و خود امیرمؤمنان علی(ع) عنوان شیعه را بر معتقدان به رهبری عترت پس از پیامبر(ص) نام نهاده است.


حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه شیعه معتقد به رهبری علمی و رهبری سیاسی عترت پیامبر اکرم(ص) است، تأکید کرد: تشیع ساخته و پرداخته مسائل سیاسی نیست و جدال های کلامی تشیع همان اسلام ناب محسوب می شود.


عالمان دینی اصالت تشیع را تبیین کنند


وی با اشاره به مظلومیت آیین شیعه، اظهار داشت: تشیع آیینی اصیل و ‌آینه تمام نمای اسلام است و کوچک ترین فرقی با اسلام ندارد و این وظیفه عالمان دینی است که اصالت این آیین را برای جهانیان و سایر فرق تبیین کنند.


این مرجع تقلید در پایان از برگزاری همایش حدیث پژوهی در مشهد تقدیر کرد./934/پ202/ص

ارسال نظرات