۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۸۴۰۴۳
مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

طرح ضیافت اندیشه مکمل فعالیتهای فکری دانشگاهی است

خرگزاری رسا ـ مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح ضیافت اندیشه مکمل فعالیتهای فکریف فرهنگی و اعتقادی دانشگاهها جهت تعمیق تندیشه ها و اعتقادات دینی در بین دانشجویان است.
طرح ضيافت
رضا محبوبی، مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری طرح ضیافت اندیشه در گفت و گو با خبرنگار رسا در ارزیابی این طرح افزود: کلاسهای آموزشی این طرح نباید طبق روال معمول و متدوال دانشگاهی برگزار شود چراکه در این صورت دانشجو خود را همچنان در فضای اجباری دانشگاهها تصور کرده و بازدهی مطلوبی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سیستم تعلیم و تربیت کشور آنگونه که باید نتوانسته است به نیازهای فکری و علمی دانشجویان پاسخگو باشد، گفت: اگر دانشگاهها و سیستم آموزشی ما نقش خود را به خوبی در زمینه های مختلف ایفا می کرد دیگر نیازی به اجرای این چنین طرحهایی در طول تابستان در دانشگاهها نبود.

محبوبی همچنین اظهار کرد: دانشجویان باید ضمن بهره گیری مناسب از مباحث ارائه شده در این طرح، خود نیز با نگاهی عمیق مباحث ذکر شده در کلاسها و فوق برنامه ها را مورد موشکافی، تجزیه و تحلیل قرار دهند.

معاون امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به سرعت تغییرات اجتماعی در جوامع بیان کرد: به برکت علم و دانشی که دانشجویان حامل آنند جامعه در وضعیتی قرار گرفته است که هر آنچه که به عنوان نیازهای مادی بشر تلقی شود در فاصله کوتاهی براورده می شود.

وی دانشجویان را تاثیرگذار در شرایط جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان به عنوان پیش قراولان جامعه باید بتوانند مسائل و رویدادهای جهانی را خارج از فضاسازی های رسانه ای و مجازی تحلیل کنند.
محبوبی تصریح کرد: طرح ضیافت اندیشه این فرصت را فراهم کرده است تا دانشجویان بتوانند در کنار اساتید حوزه و دانشگاه مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی را تحلیل و بررسی کنند./936 /پ203/ص
ارسال نظرات