۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۸۴۱۸۱
رییس حوزه علمیه اصفهان:

هدایت انسان به صراط مستقیم هدف غایی نزول قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان در پیام خود به هفتمین نمایشگاه قرآن اصفهان هدایت انسان به صراط مستقیم را هدف غایی نزول قرآن دانست.
آيت الله حسين مظاهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، هفتمین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی با پیام حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان گشایش یافت.

در متن این پیام که توسط مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان قرائت شد، آمده است: هدف غایی از نزول قرآن، هدایت انسان به صراط مستقیم است و این هدف عظیم برای کسانی محقق خواهد شد که اهل تبعیت از رضای الهی و عمل بر اساس رضایت خدای سبحان هستند.

در ادامه این پیام آمده است: اگر همه مراتب قرآن نظیر قرائت، حفظ و تفسیر در زندگی ما پدید آید اما این هدف در حیات فردی و اجتماعی ما مفقود و کمرنگ باشد، بی شک باید گفت که انس حقیقی با قرآن کریم محقق نشده است. امروز شفای همه دردهای مصیبت زای فردی و اجتماعی در عمل به قرآن نهفته است و جز با عمل به آن، در مرتفع ساختن این دردها توفیقی نخواهیم داشت.

رییس حوزه علمیه اصفهان در بخش دیگری از این پیام آورده است: امید است برگزاری این نمایشگاه که از مصادیق حضور قرآن در زندگی ظاهری ما است، مقدمه ای برای عمل به رهنمودهای زندگی ساز قرآن و جریان بخشیدن قرآن در زندگی باطنی و عملی ما گردد. از همه متصدیان، تلاشگران و شرکت کنندگان این نمایشگاه تشکر می نمایم و از آنان می خواهم که این فرصت را به یک مقدمه برای عمل هرچه بهتر، بیشتر و صادقانه تر به کتاب الهی قرار دهند./965/پ202/ص
ارسال نظرات