۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۸۴۳۹۵

نخستین مرکز آموزش قرآن و حدیث نور در مشهد افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین مرکز آموزش قرآن و حدیث نور کشور به همت جامعه المصطفی العالمیه صبح امروز در مشهد افتتاح شد.
قرآن كريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین مرکز آموزش قرآن و حدیث نور کشور به همت جامعه المصطفی العالمیه با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، صبح امروز در مهدیه مرحوم عابدزاده مشهد افتتاح شد.

در این مراسم حجت‌ الاسلام اسدی، مدیر کل قرآن و حدیث جامعة ‌المصطفی العالمیه پیام حجت ‌الاسلام علیرضا اعرافی، رییس جامعة ‌المصطفی العالمیه را به مناسبت افتتاح این مرکز قرائت کرد.

سپس حجت ‌الاسلام محمد صالح، معاون فرهنگی و تربیتی جامعة ‌المصطفی العالمیه، با بیان اینکه ایمان و آرامش دو اصل اساسی برای رشد خانواده ها محسوب می شود، خاطر نشان کرد: دست ‌یابی به این دو اصل جز در سایه تمسک به قرآن و بهره ‌مندی از آیات کلام وحی حاصل نمی‌ شود.

وی ایمان را اصلی ‌ترین محور تعالی انسان بیان کرد و اظهار داشت: ایمان و آرامش از قرآن قابل دسترسی است و این ایمان برگرفته از قرآن است که موجب رشد انسان می ‌شود.

وی با تأکید بر پیاده کردن فرهنگ قرآنی در خانواده ‌ها، اذعان داشت: تضمین سلامت ایمانی فرزندان، نیازمند توسل به قرآن و آموزه‌ های آن است تا فرزندان پس از سپری کردن دوران رشد دچار انحرافات نشوند.

در ادامه حجت ‌الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه طلاب باید در جامعه یک جریان‌ سازی قرآنی ایجاد کنند، تصریح کرد: طلاب جامعة ‌المصطفی باید هر روز آیاتی را در کلاس‌ های درس فرا می گیرند به خانواده ‌هایشان انتقال دهند تا از این طریق در حوزه قرآن و آموزه‌ های آن جریان ‌سازی قرآنی در جامعه اتفاق افتد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر بیش از قرآن و احادیث، این سلیقه ‌هاست که در دین وارد شده و آن را راکد کرده است، اذعان داشت: دین اسلام خود دینی روان و آسان است از این رو اگر قرآن و دین را ساده و روان برای مردم بیان کنیم آن ‌ها گروه گروه به سمت قرآن و اسلام گرایش پیدا می ‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کتابی است که هر کلمه آن می ‌تواند یک درس دانشگاهی محسوب شود،‌ خاطر نشان کرد: همان گونه که شناسنامه و گذرنامه برای انسان لازم است اما سرمایه محسوب نمی ‌شود سواد دانشگاهی مثل لیسانس و فوق ‌لیسانس نیز برای انسان کافی نیست بلکه این سواد قرآنی است که مورد نیاز بشر است اما متأسفانه قرآن را کنار گذاشته و در حد پایان ‌نامه به آن فکر می‌ کنیم./934/پ202/ص
ارسال نظرات