۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۸۴۹۵۴
آیت الله مهمان‌نواز:

حفظ کرامت مردم هدف اصلی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: در دولت جمهوری اسلامی ایران، برای مردم کرامت و حرمت قائل هستند و همه فعالیت‌های این دولت برای خدمات رساندن به مردم است.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد و عضو مجلس خبرگان رهبری در نماز جمعه این هفته که در مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) این شهرستان برگزارشد، ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: صلح حضرت امام حسن مجتبی (ع) با معاویه دلیل بر تأیید آن نبوده و بلکه امام به خاطر حفاظت از دین مبین اسلام و خون شیعیان با معاویه صلح کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمودند‌ حسن و حسین از جوانان اهل بهشت هستند و هرکس حسن و حسین را دوست ‌داشته باشد من را دوست داشته و هرکس با آنان دشمنی کند با من دشمنی کرده است.

وی اضافه کرد: بعد از شهادت پیامبراسلام و حضرت علی‌(ع) بسیاری از مردم به دلیل شیفته شدن به دنیا فریب فتنه ها را خوردند.

آیت الله مهمان نواز افزود: حتی نخبه‌های آن زمان هم به سبب علاقه‌مندی به دنیا، فریب فتنه‌ها را خورده و دست از محبت نسبت به امام حسن مجتبی‌(ع) برداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام در زمان حیات نورانی‌اش آن دو امام را به عنوان راهنما و امام معرفی کرد که بعد از حضرت علی‌(ع) امام و پیشوایان مردم، امام حسن و حسین‌(ع) خواهند بود.

امام جمعه بجنورد، همچنین در خطبه دوم ضمن تسلیت فرارسیدن روز شهادت مظلومانه امیرمؤمنان‌، حضرت امام علی‌(ع) و تبریک هفته ‌دولت و شهادت دو تن از یاوران امام راحل‌‌، شهیدان رجایی و باهنر، افزود: در این دولت شاهد هستیم که فعالیت‌های گسترده و فراوانی برای عمران، آبادانی، رفاه و آینده مردم شده است.

آیت الله مهمان نواز، با بیان این‌که بین این دولت و دولت های قبل از انقلاب تفاوت های زیادی است، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که بین مشرق و مغرب فاصله وجود دارد بین این دولت و دولت‌های قبل از انقلاب نیز فاصله‌های زیادی وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری‌ تصریح کرد: در دولت جمهوری اسلامی ایران، برای مردم کرامت و حرمت قائل هستند و همه فعالیت‌های این دولت برای خدمات رساندن به مردم است.

وی همچنین ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای استغفار از گناهان دانست و افزود: امیدواریم مردم مؤمن و معتقد بتواننند فضای معنوی ماه مبارک رمضان را حتی بعد از پایان این ماه مبارک فراموش نکنند و به عبادات خود ادامه دهند.

همچنین‌ ‌ابوطالب شفقت، استاندار خراسان شمالی، در آیین نماز جمعه بجنورد در سخنانی گفت: مرم باید چشم ناظر دولت مردان در پیشبرد اهداف اسلامی باشند.

وی افزود: مردم باید با نظارت داشتن به کارهای دولتمردان، آنان را در رسیدن به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، از مسؤولان خواست توسعه فرهنگی را الویت کاری برنامه‌های خود قراردهند، چرا که امروز مستکبران سعی دارند از طریق جبهه ‌فرهنگی به جوانان ما آسیب برسانند.

قابل‌ ذکر است، در پایان نماز جمعه، استاندار خراسان شمالی با حضور در بین مردم به مشکلات آنها رسیدگی کرد./966/پ201/س
ارسال نظرات