۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۸۵۵۱۷
امام جمعه خرمشهر:

نام گذاری روز جهانی قدس ناشی از نگاه راهبردی امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر نام گذاری روز جهانی قدس را ناشی از نگاه راهبردی و کلان امام خمینی(ره) به مسائل مسلمانان دانست و گفت: با نام گذاری این روز، افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی از بین رفت.
روز جهاني قدس
حجت الاسلام عبدالنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) را ناشی از نگاه راهبردی و کلان ایشان نسبت به مسائل مسلمانان دانست و گفت: به فرموده امام راحل، روز قدس روز مقابله با مستکبران عالم است.

امام جمعه خرمشهر با بیان این که اگر بخواهیم به آثار و برکات این نام گذاری پی ببریم باید به وضعیت رژیم غاصب اسراییل در قبل و پس از این نام گذاری نگاهی بیاندازیم، اظهار داشت: اسراییل قبل از ابتکار امام راحل، در بهترین شرایط قدرتی در منطقه قرار داشت، به شکلی که با راه انداختن چند جنگ توانسته بسیاری از سرزمین های مسلمانان را اشغال کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر ادامه داد: افسانه شکست ناپذیری اسراییل چنان در کشورهای اسلامی نهادینه شده بود که دولت های آنها دچار یأس و مردم به رخوت و سستی گرایش یافته بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه، شکسته شدن هیمنه پوشالی اسراییل و شکل گیری انتفاضه را از آثار و برکات نام گذاری روز قدس دانست و ابراز داشت: همان گونه که مردم ایران اسلامی با دست خالی توانستند شاه و رژیم پهلوی را شکست دهند، مردم فلسطین نیز با تأسی از ایران اسلامی توانسته اند در برابر رژیم غاصب اسراییل ایستادگی کنند.

وی با بیان این که انتفاضه سبب وارد شدن ضربات جبران ناپذیری بر پیکره اسراییل است به برخی از ثمرات آن اشاره و خاطر نشان کرد: فشار افکار عمومی جهان بر رژیم صهیونیستی، اختلاف در میان سران اسراییل، متحمل شدن هزینه های گزاف از آثار الطاف الهی، شکل گیری انتفاضه و نام گذاری روز قدس است./945/پ202/ص
ارسال نظرات