۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۸۵۵۸۷
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

عربی کردن مسئله قدس خیانت به اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز عربی کردن مسئله قدس را خیانت به اسلام و ملت فلسطین عنوان کرد.
حجت الاسلام جلال جابريان امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، ظهر امروز، در خطبه های نماز جمعه، قدس را مهم ترین مسئله جهان بشریت دانست و اظهار داشت: آن مسئله ای که امروز موجب غم و اندوه مسلمانان است و قلب آنان را به درد آورده است مسئله قدس این ودیعه الهی است.

حجت الاسلام جابریان، ادامه داد: مسئله قدس محدود در نژاد نیست و ریشه دراسلام دارد و هیچ کس نمی تواند آن را ناسیونالیستی کند.

وی افزود: کسی که مسئله قدس را عربی کند خیانت به اسلام و فلسطین کرده است چراکه مسئله قدس مربوط به همه جهان اسلام است.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، با اشاره به مذاکره اخیر محمود عباس و رژیم صهیونیستی در آمریکا بیان داشت: عزت فلسطین در گرو مقاومت علیه استکبار است نه مذاکره با آنان و کسانی از طریق مذاکره می خواهند فلسطین را معامله کنند نزد جامعه اسلامی و ملت مقاوم فلسطین منفور می شوند.

حجت الاسلام جابریان، اقدام محمود عباس جهت مذاکره با اسراییل را به شدت محکوم کرد و ابراز داشت: اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین است و محمود عباس هیچ حقی جهت انجام مذاکره ندارد؛ ملت فلسطین به اندازه کافی از خیانت دولت های فاسق عربی و ظلم استکبار جهانی در عذاب است و ابومازن چرا با وجود مخالفت همه احزاب فلسطینی با رژیم اشغالگر قدس مذاکره می کند.

وی خطاب به محمود عباس بیان داشت: اگر می خواهی نوکر آمریکا و اسراییل باشی در آمریکا بمان و دست از سر فلسطین بردار و بگذار مردان و زنان فلسطینی خودشان مسائل فلسطین را پیش ببرند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) پیرامون مسئله قدس بیان داشت: مشکل کشورهای اسلامی و اینکه همواره تحت فشار دولت های استکباری هستند به دلیل حکومت های آنان است و دولت های کشورهای اسلامی به خاطر رابطه شان با ابر قدرت ها این مشکلات را بوجود آوده اند وگرنه ملت های مسلمان بیدارند و می توانند مسائل خود را حل کنند.

حجت الاسلام جابریان، در ادامه با اشاره به بزرگ ترین و بی سابقه ترین تجمع قرن 21 در آمریکا، تصریح کرد: اوباما با آن همه محبوبیت و طرح و برنامه اکنون کارش به جای رسیده است جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر در ایالت کالیفرنیا علیه سیاست های این شخص و مشکلاتی که برای کشورش به وجود آورده تظاهرات کردند.

وی افزود: برخی از روزنامه های معتبر آمریکا ریشه مشکلات موجود درآمریکا را ایستادگی دولت ها در برابر دین بیان کرده اند و عدم دین مداری را مهمترین عامل گسترش ناملایمات و به دنبال آن نارضایتی ها در آمریکا عنوان کرده اند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله با اشاره به کتابی از یک اندیشمند آمریکایی که به تازگی منتشر شده است، اظهار داشت: در این کتاب فقر و تبعیض نژادی، گسترش بی رویه بی بند و باری، از هم پاشیده شدن بنیان های اخلاقی و اجتماعی، بن بست در نظام سیاسی و احساس پوچی و دین زادیی از عوامل بوجود آمدن مشکلات آمریکا معرفی شده است و این نشان از اعتراف دانشمندان غربی بر لزوم وجود دین در جامعه است.

حجت الاسلام جابریان در بخش دیگری از سخنان خود توبه را از مهمترین اعمال ماه مبارک رمضان دانست و ابراز داشت: توبه را به تأخیر نیندازید چراکه مرگ ناگهان پیش می آید و انسان باید در تمام ساعات و لحظات به پروردگار خود رجوع کند.

وی همچنین با اشاره به مناسبت های هفته از جمله شهادت آیت الله قدوسی و شهید دستجردی به دست منافقین، 17 شهریور جمعه سیاه و کشتار مردم از سوی رژیم پهلوی و روز تعاون بیان داشت: تعاون از سنت های برجسته مکتب اسلام و از قوانین مهم قرآن است و مسؤولان باید بیش از پیش به این مهم توجه کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات