۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۸۶۲۸۸
استاد حوزه و دانشگاه:

در محکومیت قرآن سوزی به برپایی راهپیمایی و صدور اطلاعیه اکتفا نکنیم

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع)، گفت: از صحنه راندن قرآن و اسلام از جامعه اروپایی هدفی است که برای آن از تمام شیوه ها استفاده می شود.
قرآن

حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان، عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تشدید اسلام هراسی در جهان گفت: امروز سران استکبار نه تنها به ایجاد هراس در بین مردم غرب می پردازند بلکه واقعا خود در هراس از گسترش اسلام قرار گرفته اند.

وی با محکومیت آتش زدن قرآن بیان داشت: از صحنه دور کردن قرآن و اسلام از جامعه اروپایی هدفی است که برای آن از تمام شیوه ها استفاده می شود.

وی اسلام هراسی را نشانگر عصبانیت غرب و یک حرکت انفعالی عنوان کرد و بیان داشت: ترس از گسترش اسلام باعث شده تا سیاستمداران غربی از اسلام چهره ای خشن نشان دهند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: در کشور آلمان، فروش قرآن بعد از یازدهم سپتامبر به اندازه چهل سال گذشته بود و این مساله برای مدیران جامعه غربی نگران کننده است.

مدرس حوزه و دانشگاه، گفت: در مقابل قرآن سوزی و اقداماتی از این دست نباید به راهپیمایی و صدور اطلاعیه اکتفا کرد بلکه باید با ارائه مقالات مستند، برگزاری همایش ها و نشست های علمی ریشه های این جریان واکاوی شود.

وی قرآن را نماد الله در زمین بیان کرد و اذعان داشت: حوزه های علمیه باید تلاش بیشتری در جهت شناساندن اسلام داشته باشند و بخش روابط بین الملل حوزه های علمیه باید در ترویج اسلام بکوشد.

استاد فلسفه و عرفان تاکید کرد: ما در عرصه مطبوعات، رسانه، اینترنت باید تلاش بیشتری کنیم و قشر فرهیخته غرب را که به دنبال معارف اسلامی است سیراب کنیم.

وی ارائه چهره ای خشن، استبدادی و عقب مانده از مسلمانان را مورد نقد قرار داد و گفت: در تبیین اسلام برای جهانیان تلاش کافی نکرده ایم. /909/ت302/ع



ارسال نظرات