۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۹۰۶۶۳
خطیب نماز عید قربان ساری:

عید قربان، روز قربانی کردن نفس اماره انسان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز عید قربان مرکز استان مازندران گفت: عید قربان، روزی است که انسان نفس‌ اماره خود را قربانی می کند و با ناکام گذاشتن شیاطین، ایمان و اراده خود را در بندگی از رب العالمین به نمایش می گذارد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، خطیب نماز عید قربان، امروز در خطبه نماز عید قربان در مصلای جمعه ساری، با بیان این که عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است، گفت: عید قربان وسیله قرب به خداست و روز تقرب به پروردگار است.

وی با اشاره به دیدگاه بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی در خصوص عید قربان، آمده است: بت شکن زمان، از عید قربان به عنوان روزی نام برده که درس فداکاری و جهاد در راه خدای بزرگ را به انسان ها می آموزد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: عید قربان، روزی است که انسان نفس‌ اماره خود را قربانی می کند و با ناکام گذاشتن شیاطین، ایمان و اراده خود را در بندگی از رب العالمین به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: قربانی کردن فرزندی دلبند، در راه خدا، امتحانی الهی برای حضرت ابراهیم(ع) بود و از این رو عید قربان را عید فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق نامیده اند تا انسان همواره برای تبعیت از دستورات خداوند و کسب رضایت الهی آماده هرگونه ایثار و فداکاری باشد.

خطیب نماز عید قربان ساری با بیان این که دین مبین اسلام با مناسک گوناگون خود جلوه‌های‌ جدیدی را به حیات معنوی انسان می‌دهد، ادامه داد: مشارکت انسان‌ها در این مناسک دینی همدلی و هم رأیی در سطح جهانی را برای آن‌ها امکان پذیر می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بی تقوایی در منشأ همه ناهنجاری ها و معضلات دنیای امروز دانست و بیان داشت: رعایت تقوا در همه شئون زندگی انسان ها سبب کاهش مشکلات می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای صحیح این طرح نیازمند مشارکت عمومی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به استقبال بیش از 80 درصد مردم ایران دز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشور، ادامه داد: این استقبال نشان دهنده اعتماد مردم به دولت نظام اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا، گفت: بصیرت و آگاهی بهترین وسیله برای عبور از بحران ها و سوق دادن نظام به سوی پیشرفت و تعالی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به در پیش بودن سفر سوم هیأت دولت به مازندران اشاره کرد و افزود: سفرهای استانی هیأت دولت به استان ها سبب بررسی مشکلات و کاستی ها مناطق مختلف کشور از نزدیک می شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات