۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۹۳۲۰۷

نماز ظهر عاشورا در تبریز اقامه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماز ظهر روز عاشورا، امسال نیز به امامت آیت الله شبستری در میدان ساعت شهر تبریز اقامه می‌شود.
اقامه نماز ظهر عاشورا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی اظهار داشت: عزاداری‌های ماه محرم امسال با برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تر و موثرتری برگزارشده و می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای نشان دادن رسالت بنیادی قیام عاشورا و ایثارگری‌های اباعبدالله الحسین(ع) که همانا اقامه نماز و حفظ ارزش‌های اسلام بوده است، اداره کل تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری مراسم و آیین‌های مختلفی کرده است.

حجت الاسلام عظیمی، برگزاری مراسم عزاداری خواهران در روز تاسوعای حسینی و اقامه نماز ظهر و عصر تاسوعا و همچنین مراسم بزرگ عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) با حضور هیئت‌های و دستجات حسینی و اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله مجتهد شبستری در میدان ساعت را از مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی اظهار داشت: وظیفه اداره کل تبلیغات اسلامی، احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام، دفاع از اصول اسلام، آرمان اسلامی، بر انگیختن احساس مسئولیت عمومی در قبال اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این نه تنها وظیفه یک سازمان و یک ارگان، بلکه وظیفه هر مسلمان است که یاد دلاوری‌ها و از جان گذشتگی‌های بزرگ‌ترین پرچمدار اسلام و یاران بی‌بدیلش را برای همیشه در اذهان زنده نگاه داشته و این ارزش معنی والا را به نسل‌های آینده منتقل کند.

وی گفت: اقامه نماز ظهر در روز دهم محرم الحرام درصحرای کربلا، در میانه میدان جنگ و در مقابل تیر خصم دشمنان یکی از شکوهمندترین تابلوهای قیام امام حسین (ع) است که ارزش نماز و اقامه نماز را متجلی می‌کند./935/د102/س
ارسال نظرات