۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۹۳۹۴۰
آیت‌الله مظاهری:

عمل به دستورات قران کریم، اساسی‌ترین عامل رستگاری بشر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری در آغاز دومین دوره درس تفسیر خود ضمن تبیین مراتب انس با قرآن کریم، عمل به دستورات قرآن را والاترین و اساسی‌ترین مرتبۀ انس و ارتباط با قرآن دانست.
آيت الله حسين مظاهري


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، در اولین جلسه از دورۀ جدید تفسیر، ضمن شکر گزاری خداوند متعال به جهت بیان یک دورۀ کامل تفسیر قرآن کریم در پانزده سال گذشته، از انس با قرآن کریم به عنوان مهم‌ترین عامل هدایت و رستگاری انسان نام برد و تصریح کرد: انس با قرآن کریم، سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت را تضمین می‌کند، چنانکه بنا بر فرمایش پیامبر اکرم(ص) کسی که مأنوس با قرآن باشد، بهشت او از همین دنیا آغاز می‌شود تا در قیامت به بهشت موعود دست یابد.

حضرت آیت‌الله مظاهری افزود: دوری از قرآن کریم، یک زندگی جهنّمی در این دنیا برای آدمی پدید می‌آورد و در نهایت او را به جهنّم موعود می‌رساند.

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه سخنان خود، ضمن تبیین مراتب انس با قرآن کریم، عمل به دستورات قرآن را والاترین و اساسی‌ترین مرتبۀ انس و ارتباط با قرآن دانست و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال بر خواندن قرآن کریم و تدبّر در آیات نورانی آن، تأکید فرموده است ولی عمل به دستورات قران کریم را اساسی‌ترین عامل رستگاری بشریت برمی‌شمرد. از این‌رو لازم است همگان و به ویژه نسل جوان، گفتار و کردار خویش را با فرامین انسان‌ساز قرآن کریم تطبیق دهند تا بتوانند با ریشه کن کردن رذائل اخلاقی، درخت فضائل و صفات نیکوی اخلاقی را در نهاد خویش بکارند و با تهذیب نفس به سعادت و رستگاری دنیا و آخرت نائل آیند.

خاطر نشان می‌شود دورۀ اول تفسیر حضرت آیت الله مظاهری از ابتدای هجرت ایشان به اصفهان، آغاز و در مدت پانزده سال به اتمام رسید. وی در این مباحث، نگرشی اخلاقی به آیات نورانی قرآن کریم داشته‌اند.

یادآور می‌شود جلسات درس تفسیر حضرت آیت الله مظاهری همه روزه پس از اقامۀ نماز جماعت صبح، در مسجد امیرالمومنین(ع) اصفهان برگزار می‌گردد. /901/د102/ع

ارسال نظرات