۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۹۵۰۱۸

هم اندیشی معاونان امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین هم اندیشی معاونان امور طلاب و دانش آموختگان مراکز استان های سراسر کشور در شهر مقدس قم برگزار شد.
هم اندیشی معاونان امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین هم اندیشی معاونان امور طلاب و دانش آموختگان مراکز استان های سراسر کشور روز پنج شنبه در سالن اجتماعات مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش این هم اندیشی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و حاضران در خصوص مسائل مختلف کاری به تبادل نظر و هم اندیشی پرداختند و راهکارهای ارتقا و بهبود خدمات رسانی به طلاب و روحانیان حوزه های علمیه را بررسی کردند.

حجت الاسلام محمود ملک‌دار معاون امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این هم اندیشی گزارشی از فعالیت های این معاونت را ارائه کرد و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه جدی به نظرات علما و بزرگان در حوزه های علمیه را ضروری و این امر را عامل پیشرفت و ترقی حوزه های علمیه دانست.

وی با بیان اینکه حوزه باید بهترین تشکیلات و پویاترین کار و نقشه را داشته باشد نداشتن تشکیلات کارآمد و منسجم را از جمله آسیب هایی دانست که می تواند متوجه حوزه های علمیه باشد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت آیت الله مقتدایی و تدابیر شورای عالی حوزه 9 معاونت از جمله معاونت آموزش، پژوهش، اداری و مالی، تبلیغ، بین الملل، آمار و بررسی، تهذیب و معاونت امور طلاب و دانش آموختگان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه طراحی شده است.

حجت الاسلام ملک‌دار ادامه داد: تحول در ساختار مدیریت و تشکیلات حوزه های علمیه یکی از مصادیق تحول مورد نظر مقام معظم رهبری بود که خوشبختانه محقق شد.

در ادامه این هم اندیشی حجت الاسلام الفت، مسئول ستاد امور عمره و عتبات مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز گزارش فعالیت های این ستاد را ارائه کرد و گفت: با تشکیل معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ستاد عمره زیر نظر این معاونت مدیریت می شود.

وی از ثبت نام حدود ده هزار نفر در سال جاری برای عمره طلاب خبر داد و گفت: بر اساس تخصیص سازمان حج و زیارت هفت هزار سهمیه به حوزه های علمیه سراسر کشور اختصاص یافته است.

حجت الاسلام مراد شفیعی، مسؤول اداره نیازسنجی معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، نیز در ادامه نخستین هم اندیشی معاونان امور طلاب و دانش آموختگان مراکز استان های سراسر کشور که در سالن اجتماعات مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد، عملکرد این اداره را تشریح کرد.

وی با تبیین وظایف اداره امور نیازسنجی معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، ابراز داشت: شناسایی ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی، شناسایی فرصت ها، ارائه راهکارها و راه حل های مناسب برای رفع مشکلات و ایجاد و تقویت انگیزه در بین طلاب از مهم ترین وظایف این اداره است.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه با بیان اینکه باید برای هجرت طلاب از قم به سایر استان های کشور تدابیر لازم از سوی مسؤولان حوزه اتخاذ شود، تاکید کرد: در نقاط مختلف کشور نیاز به روحانی به شدت احساس می شود.

وی پیگیری و تعامل جهت استخدام روحانیان و معرفی نیروها بر اساس تخصص آنها را از دیگر اهداف و وظایف این اداره عنوان کرد و بیان داشت: شناسایی بیش از 250 نهاد که به روحانی نیاز دارند، معرفی بیش از 500 دانش آموخته حوزوی به نهادهای مختلف و ارتباط و تعامل با معاونان حوزه از جمله اقدامات اداره امور نیاز سنجی حوزه های علمیه است.

نیک زادیان معاون خدمات رسانی مرکز خدمات حوزه های علمیه ، از ارائه 12 نوع خدمت به طلاب و روحانیان حوزه های علمیه سراسر کشور خبرداد وعملکرد این معاونت را تشریح کرد.

وی ابراز داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه در سال 70 به دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد و خوشبختانه به مرور زمان شاهد خدمات رسانی گسترده این مرکز به طلاب و روحانیان بوده ایم.

نیک زادیان در ادامه با بیان اینکه مرکز خدمات در ابتدا کار رسیدگی به بیمه های درمانی طلاب و روحانیان را برعهده داشت، تاکید کرد: در حال حاضر دوازه نوع خدمت در مرکز خدمات حوزه های علمیه به طلاب و روحانیان حوزه های علمیه سراسر کشور ارائه می شود.

وی پیگیری مساله مسکن، تامین اجتماعی، مستمری بگیران، کمیسیون پزشکی و درمان، بن طرح معیشت طلاب، هدیه ازدواج، پرداخت کالا، وام و تسهیلات قرض الحسنه و سهام عدالت از جمله خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه به طلاب و روحانیان حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب مدیرکل امور طلاب حوزه های علمیه نیز در این هم اندیشی فعالیت ها، اقدامات و عملکرد این اداره کل را تشریح کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات