۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۹۵۳۴۰
دبیر اجرایی گفتمان های دینی سازمان تبلیغات:

تعمیق ارزش های دینی مهم ترین راه مقابله با توطئه های نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که دشمن از طریق جنگ نرم، هویت نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده است، گفت: تعمیق ارزش های دینی مهم ترین راه مقابله با توطئه های نرم دشمنان است.
جنگ نرم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، علیرضا مزروعی، دبیر اجرایی گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، روز گذشته در جمع خبرنگاران، طبیعت جوان را پرسشگری دانست و افزود: هم اکنون گفتمان های دینی بر پایه ارتباط موثر با جوان و نوجوان و بر اساس نیازسنجی های انجام شده از سوی این قشر انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: طرح گفتمان دینی با هدف تعامل با جوانان و نوجوانان و برای هویت بخشی و همچنین حل مسایل این قشر در حوزه های معرفت شناختی فکری و اجتماعی طراحی شده است.

مزروعی افزود: بر اساس طرح گفتمان دینی که اجرای آن از سال 85 آغاز شده موضوعاتی چون مهارت های زندگی بر پایه تفکر، آسیب های اجتماعی، عرفان های نوظهور، حجاب مورد بحث قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: طرح یادشده که بنا به تفاهمنامه ای بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان آموزش و پرورش به اجرا گذاشته شده، بر اساس نیازسنجی های بعمل آمده در کشور و استان های مختلف برگزار می شود که مورد استقبال قرار گرفته است.

مزروعی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امسال باید هشت هزار گفتمان دینی انجام می شد و این در حالی است که در شش ماهه نخست امسال هفت هزار گفتمان دینی در کشور انجام شده است.

وی با بیان این که گفتمان‌های دینی یکی از نیازهای قشر جوان و نوجوان کشور است، ادامه داد:
طرح گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در قالب معرفت شناسی، حوزه های فکری و اجتماعی، مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، عرفان های نوظهور، معرفت های انحرافی، عفاف و حجاب، آسیب شناسی فرهنگ دینی با نیازسنجی در سطح استان ها با حضور اساتید برای قشر جوان و نوجوان بصورت همایش و یا کارگاه برگزار می شود.

مزروعی
 با تاکید بر نیاز مخاطبین جوان و نوجوان برای برپایی چنین گفتمانی هایی تصریح کرد: در حال حاضر با هجوم فضاهای مجازی و جنگ سایبری که افکار و اندیشه ها را به جامعه القا می کند و به ترویج نحله های انحرافی می پردازد، نیاز به برپایی چنین گفتمانی به شدت احساس می شود که در 90 درصد موارد پس از برپایی با تقاضای مجدد این گفتمان روبرو می شویم که نشاندهنده مطلوبیت و رضایت مندی جوانان و نوجوانان در حل شبهات و مسایل است./950/پ202/الف

ارسال نظرات