۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۹۶۶۲۹
در حوزه علمیه ساری؛

کتاب پرسش و پاسخ‌های صریح در تبیین مقوله ولایت فقیه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب پرسش و پاسخ های صریح در موضوع ولایت فقیه از سوی مؤسسه منهج الصالحین وابسته به حوزه علمیه سعادتیه ساری تدوین و چاپ شد.
ولايت فقيه
حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه سعادتیه ساری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: کتاب پرسش و پاسخ‌های صریح درباره ولایت فقیه، کلامی از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع و علما در خصوص مسأله ولایت فقیه است.

وی با بیان این که در این کتاب دلایل عقلی و علمی حدود 50 نفر از مراجع و علمای بزرگ دینی در خصوص مسأله ولایت فقیه تهیه و به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: کتاب پرسش و پاسخ های صریح در موضوع ولایت فقیه گلچینی از کتاب «ولایت فقیه؛ سایه حقیقت عظمی» است که این بار دیدگاه های مبارک امام راحل، رهبرمعظم انقلاب اسلامی، مراجع و علمای ربانی نیز در قالب پرسش و پاسخ تدوین شده است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که اصل ولایت فقیه به عنوان یک نقطه درخشان نظام اسلامی در گذر زمان و حیات پر برکت خود به خوبی ضرورت وجودی خود را به اثبات رسانده است، تصریح کرد: برای تعالی رشد هر چه والاتر این نهضت پویا نیز نیازمند تبیین، ترویج و تحقق علمی و عملی درعمق وجود آحاد و عناصر شکل دهنده و تعالی بخش این نظام به ویژه نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی هستیم.

مسؤول مدرسه علمیه سعادتیه ساری با اشاره به این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاید ده‌ها و شاید صد‌ها جلد کتاب در موضوع ولایت فقیه به چاپ رسیده است، بیان داشت: واکاوی این اصل برجسته در هر عصر و زمانی برای همه نسل ها ضروری است.

وی با بیان این که کتاب پرسش و پاسخ های صریح در موضوع ولایت فقیه از سوی مؤسسه منهج الصالحین وابسته به حوزه علمیه سعادتیه ساری تدوین و به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: این کتاب در 73 صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که بخش اول این کتاب با طرح سؤالاتی پیرامون مسأله ولایت فقیه آغاز شده است، ادامه داد: این سؤالات که در 22 مورد طرح شده است با بهره‌گیری از کلام، ائمه اطهار(ع) و بسیاری از علما و بزرگان دینی به آن پاسخ داده شد.

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری با بیان این که بخش دوم این کتاب با مضمون ولایت مداری در کلام علما ادامه یافته است، اضافه کرد: در این بخش از کتاب سخنان و بیانات شخصیت‌هایی همچون امام راحل، مقام معظم رهبری، حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی، فاضل لنکرانی، بهجت، جعفرسبحانی، مشکینی، بهاء الدینی، حسن زاده آملی، صالحی مازندرانی، مصباح یزدی و بسیاری از بزرگان دینی در خصوص اهمیت مسأله ولایت فقیه بیان شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات