۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۹۷۲۹۱
معاون اول قوه قضاییه:

ایران کانون بیداری اسلامی در جهان محسوب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه گفت: ایران کانون بیداری اسلامی در جهان محسوب می‌شود؛ از این رو دشمن به ایجاد فتنه در کشور ما می پردازد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فتنه اخیر بر جمهوریت نظام تأکید داشتند، تصریح کرد: خط امام، خط ولایت فقیه است و باید بدانیم توحید ما با ولایت کامل می شود، یعنی آنچه بر تمام سرنوشت و امور کشور ما حاکم است حکم خدا و دستور الهی بوده و قانون و بایدها و نبایدها نیز باید مبتنی بر شرع و مبانی دینی باشد.

حجت الاسلام رییسی قدردانی از ولایت فقیه را مستلزم اطاعت از ولی فقیه عنوان کرد و افزود: دشمنان ایران نمی خواهند رهبری و ولایت فقیه در کشور ما در جایگاه خود قرار داشته باشد از این رو با استفاده از هر وسیله ای به مبارزه با ولایت فقیه و آسیب رساندن به آن می پردازند.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: ایران کانون بیداری اسلامی در جهان محسوب می شود از همین رو دشمن به ایجاد فتنه در کشور ما می پردازد تا این کانون قهرمان ساز در خاورمیانه دچار آسیب شود.

وی با بیان اینکه کتب فقهی شیعیان سرشار از مطالبی است که به عدم جواز کمک به سلطان جائر و حکومت طاغوت پرداخته است، بیان داشت: پذیرش جریان ظالم جزء مبانی اساسی فقهی شیعه است و به هیج عنوانی قابل قبول نیست.

حجت الاسلام رییسی نظام دینی و ولایی را دارای دو مشخصه عنوان کرد و یادآور شد: وجود حاکمیت در رأس نظام که شارع آن را تأیید کرده باشد و برقراری روابط بر اساس دین و آموزه های دینی، دو مشخصه نظام دینی و ولایی محسوب می شود.

حاکمیت نظام ولایی در ایران دلیل دشمنی استکبار است

وی با بیان اینکه امروز باید شکرگزار نظام ولایی حاکم بر کشور باشیم، ابراز داشت: دلیل دشمنی استکبار و کشورهای غربی با ایران به دلیل حاکمیت نظام ولایی و دینی در کشور است.

معاون اول قوه قضائیه، حق، وحدانیت و عدالت را اصل ثابت در نظام هستی بیان کرد و اظهار داشت: نظام اسلامی ایران آهنگ توحیدی دارد و دین در همه زوایای آن به عنوان محور مطرح می شود از این رو مورد دشمنی استکبار و غرب قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مردم جهان پیام انقلاب اسلامی ایران را فرا گرفتند و آن را در کشور خود پیاده می کنند، یادآور شد: آنچه امروز در کشورهای عربی شاهد هستیم جلوه ای از پیام انقلاب ایران است.

مردم مصر می خواهند مسلمان زندگی کنند

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه سخن مردم مصر این است که می خواهند مسلمان زندگی کنند، گفت: انقلاب ایران هم ضد استبدادی بود و هم ضد استعماری، هم حکومت شاهنشاهی را در کشور از بین برد و هم دست شرق و غرب را از کشور کوتاه کرد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب ایران مبتنی بر دین و ارزش های دینی و حاکمیت قرآن بود، ادامه داد: انقلاب ایران مردمی بود و به دسته و گروه خاصی اختصاص نداشت از این رو مردم دنیا بدانند اگر می خواهند انقلابی موفق و پیروز داشته باشند و به استقلال، آزادی و هویت اسلامی خود برسند باید دست استبداد داخلی و مزدوران استکبار را از کشور خود کوتاه کنند./934/پ202/ص
ارسال نظرات