مدیر کل تبلیغات اسلامی قم:
توجه به نیازهای مخاطبان نقش مهمی در ماندگاری پیام مبلغ دارد
خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قم توجه به نیاز های محرومین را از ضروریات جذب مخاطب دانست و افزود: توجه به این مهم می تواند در ماندگار و تاثیرگذاری پیام نقش مهمی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی قم در جلسه هم اندیشی ائمه جماعات که با موضوع انفاق و یاری به مستمندان برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم تبلیغات دینی موثری داشته باشیم، باید به نیاز های مادی م ومعنوی مردم توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: توجه به نیازهای مخاطب از مهمترین تکنیک های تبلیغی در تبلیغات دینی است که موجب ماندگاری، تاثیرگذاری و جذب بیشتر مخاطب خواهد شد.
حجت الاسلام اسکندری اظهار داشت: در طول هزار واندی تبلیغات دینی شیعی علمایی که با توجه به نیاز روز مردم عصر خود، فعالیت تبلیغی داشته اند، موثر و در تاریخ شیعه شناخته شده اند.
وی تاکید کرد: اگر مبلغی بتواند نیاز مخاطب خود را شناسایی کند و در برطرف کردن آن کوشش کند، بخواهد یا نخواهد مخاطب به سمت او جذب می شود.
مدیر کل تبلغات اسلامی قم ابراز داشت: روحانیون باید در حیطه جغرافیایی فعالیت خود نسبت به شناسایی نیازهای روز جامعه و برطرف کردن آن تلاش داشته باشند.
وی با بیان اینکه برخی قشر های محروم با یک سری کمبودهایی مواجه هستند، افزود: هر چند نظام و مسوولان کشوری در صدد رفع مشکلات جامعه هستند و در این مسیر تلاش های بی وقفه دارند ولی رفع نیاز برخی افراد باید در دستور کار مبلغان دینی قرار بگیرد.
حجت الاسلام اسکنری ادامه داد: پاسخ گویی به نیاز های معنوی مردم نیز باید بر اساس حوائج و نیاز های روحی آنها باشد و برهمین اساس معارف دینی نیز باید در رفع این نیازها باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام عید، نظافت، پاکیزگی و آراستگی مساجد را عامل جذب جوانان دانست و افزود: تجربه نشان داده است این امر می تواند نقش بسیار کلیدی در جذب مخاطب داشته باشد./965/پ202/ص
ارسال نظرات