۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۷۶۱
معاون پژوهش دفتر تبلیغات خراسان رضوی:

عربستان و امارات از آینده خود بیمناک باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دولت‌های عربستان سعودی و امارات متحده عربی باید این حقیقت را بدانند که به شهادت رساندن مسلمانان و به خصوص شیعیان بحرین دامن آنان را در آینده نزدیک خواهد گرفت.
استاد جلالي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی غلامرضا جلالی با محکوم کردن تهاجم نظامی کشور عربستان سعودی وامارات به کشور بحرین اظهارداشت: دولت های عربستان سعودی و امارات متحده عربی باید این حقیقت را بدانند که به شهادت رساندن مسلمانان و به خصوص شیعیان بحرین دامن آنان را در آینده نزدیک خواهد گرفت و این حرکت ضد بشری موجبات رویارویی مردم منطقه را علیه حاکمان مستکبر و وابسته، به شدت افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: گناه حکام مستکبر عربستان سعودی در کشتار مسلمانان و شیعیان با ادعایی که مبنی بر رهبری جهان اسلام و عدم وابستگی به قدرت های استکباری دارد نابخشودنی خواهد بود. زشتی این حرکت ها وقتی بیشتر می شود که این تهاجم با چراغ هماهنگی کامل از سمت ایالات متحده امریکا صورت پذیرفته است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مردم بحرین دیگر علاقه به حکومت فعلی بحرین ندارند اضافه کرد: با توجه به عملکرد نامطلوب دولت مردان بحرین طی پنجاه سال گذشته، مردم دیگر تمایل و علاقه ای به حکومت فعلی بحرین ندارند و خواستار تغییر نظام سیاسی بحرین ازطریق مسالمت آمیز می باشند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: توجیهی که سردمداران غربی به خصوص ایالات متحده امریکا درمورد عملکرد عربستان و امارات در کشور بحرین دارند خلاف حقوق بین الملل می باشد.

جلالی با تاکید بر این مطلب که عملکرد عربستان و امارات توسط ایالات متحده امریکا دیکته شده است خاطرنشان کرد: بعد از تغییر ژئوپلتیک سیاسی جهان اسلام از مدیترانه به خلیج همیشه فارس کشورهای اهل سنت به دلیل عدم توانائی پاسخگوئی به نیازهای فرهنگی و سیاسی و به خصوص بعد از جمال عبدالناصر موفقیت های خود را یکی پس ازدیگری از دست داده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی درسال 57 به عنوان پرچمدار و جلودار جهان اسلام درمسائل سیاسی مطرح شده که این مسئله واکنش تند دولت های عربی منطقه رابه همراه داشته است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باتوجه لازمه ذاتی ومنطقی نظام وانطباق آن باشریعت اسلامی ومشروعیت بسیارفراگیر شده وبه صورت طبیعی وعلی الدوام نه تنها دربین کشورهای منطقه بلکه دربین کشورهای جنوب شرقی آسیا، شبه قاره هند، حوزه بالکان، مدیترانه وشمال افریقا این علاقل درحال افزایش وانسجام است.

وی در پایان افزود: مردم عزیز ایران بادرک شرایط حساس زمانی وبا آن سبقه تاریخی وتمدنی خود باید آگاهانه قدن برداشته وباحفظ وحدت نقش خود را انجام بدهند./932/د102/ص
ارسال نظرات