۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۲۱۲
امام جمعه سردشت:

اسلامی کردن اقتصاد امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سردشت دزفول، اسلامی کردن اقتصاد ایران را امری ضروری دانست.
جهاد اقتصادي
حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهداف نام گذاری سال 1390 با عنوان جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: توسعه عدالت اجتماعی در ابعاد گسترده، شکست و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، برخی از اهداف نام گذاری سال 1390 از سوی حضرت امام خامنه‌ای است.

استاد حوزه علمیه، انتخاب عنوان جهاد اقتصادی برای سال 1390 از سوی حضرت امام خامنه‌ای را تدبیری هوشمندانه، حکیمانه و زیبا دانست و تأکید کرد: برخی از مسؤولان و دولت مردان نظام تصور می‌کردند که رهبر معظم انقلاب این نام را متناسب با جریان‌های شکل گرفته در کشورهای مسلمان عربی انتخاب می‌کردند، اما امام خامنه‌ای با درایت و هوشیاری کامل نسبت به تحولات رخ داده در جهان این سال با به عنوان جهاد اقتصادی نام گذاری کردند؛ چرا که در این سال بیشترین تحرکات دشمن بر روی مسایل اقتصادی ایران است.

امام جمعه سردشت دزفول، با بیان این که مسؤولان باید با ارایه راهکارهای لازم، مردم را در رسیدن به جهاد اقتصادی یاری کنند، تصریح کرد: مسؤولان و مردم جامعه باید نام‌گذاری سال جدید با ‌عنوان جهاد اقتصادی از سوی امام خامنه‌ای را جدی بگیرند، تا پیشرفت همه جانبه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شود.

وی در ادامه سخنان خود، تأکید کرد: مبتلا نشدن به مسایل حاشیه‌ای، حفظ انسجام ملی، داشتن روحیه جهاد، منحصر نکردن شعار سال در تبلیغات، استحکام معنویت و روح ایمان و تدین در جامعه از جمله فرمایشات رهبری بوده که باید با همت و تلاش مضاعف در سال جدید محقق شود.

امام جمعه سردشت دزفول، اقتصاد سرمایه داری ایران را به طور کامل اسلامی ندانست و بیان داشت: اقتصاد و نظام بانکی ایران همچنان به طور کامل اسلامی نشده و باید علمای اسلام، روحانیان و حوزه‌های علمیه در عرصه اقتصاد ورود کنند اقتصاد ایران را بیشتر و پیش‌تر از گذشته اسلامی کنند.

وی به اقدام‌های دشمنان اسلام نسبت به تحریم‌های گسترده اقتصادی بر علیه ایران اشاره کرد و اذعان داشت: دشمنان اسلام در تلاش برای به گل نشاندن اقتصاد ایران هستند و برای اجرایی کردن این مسأله اقدام به انجام هر عملی می‌کنند؛ چرا که آن‌ها معتقد هستند اگر ایران در عرصه‌های اقتصادی پیشرفت کنند ما از صحنه روزگار محو خواهیم شد.

حجت الاسلام نصیری، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: امیدواریم با ارائه راهکارهای لازم از سوی همه مسئولان و مردم بتوانیم گام‌های مؤثری در عرصه اقتصادی برداریم و در قطع وابستگی‌ها نقش بسزایی ایفا کنیم./9465/ت302/ص
ارسال نظرات