۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۲۳۶۷
آیت الله ایمانی:

آتش خشم مسلمانان از حکام دست نشانده با سرکوب و کشتار خاموش نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، با تأکید بر این‌که سرکوب مردم و توطئه دشمنان نمی‌تواند جلوی موفقیت‌های ملت‌های مسلمان را بگیرد و آتش خشم مسلمانان با این گونه مسائل خاموش نخواهد شد، گفت: امیدواریم تجربه مبارک انقلاب اسلامی در سایر بلاد نیز تکرار شود.
آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز
آیت الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، موج بیداری اسلامی را متأثر از انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی گفت: این موج چندین ماه است که منطقه خاورمیانه و آفریقا را فراگرفته و دشمنان و استکبار جهانی نیز به موضع گیری‌های مختلف و متفاوت در قبال آن پرداخته‌اند.

موج بیداری اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی است

امام جمعه شیراز ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران آثار و برکات متعددی از خود در جهان به جای گذاشت که در این سی و دو سال نمونه‌هایی از این اثرگذاری را در کشورهای مختلف شاهد بودیم.

وی با اشاره به شکست‌های پی‌درپی استکبار جهانی و آمریکا در مقابل تفکر انقلاب اسلامی ایران، ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد تحولات زیادی در جهان و منطقه بوده‌ایم که باید به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در این ایام شاهد شکست و فرار رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان بودیم، تحولات سوریه و ترکیه و عراق نمونه هایی از این مدعا است که نقش برجسته انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

آیت الله ایمانی افزود: در تحولات عراق آمریکا و هم‌پیمانان این کشور با تمام توان تلاش داشتند که یک حکومت دست نشانده را سرکار بیاورند تا منافع شان تامین شود، اما عنایت خدای متعال شامل حال مردم عراق شد و دولتی مردمی سرکار آمد و آمریکا بازهم در این عرصه شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: موج خیزش عظیم و ریشه دار اسلامی که اخیر از کشورهای آفریقایی شروع شد و به کشورهای خلیج فارس امتداد یافت مبتنی بر عوامل مختلفی است.

وی بیگانه‌بودن حکام دست نشانده از آموزه‌های اسلامی را یکی از عوامل قیام‌های مردمی در جهان اسلام دانست و گفت: مسلمانان احساس کردند حکومت ها ارتباطی با اسلام ندارند و نمی خواهند اسلام به عنوان فرهنگ حاکم در این جوامع وجود داشته باشد.

حکام دست نشانده منطقه به دنبال تأمین منافع استکباری هستند

امام جمعه شیراز گفت: حکام دست نشانده منطقه به دنبال تامین منافع استکباری هستند و می‌خواهند از این طریق جایگاه خود را حفظ کنند و بر منابع و منابع ممالک اسلامی تسلط داشته باشند و ملت ها نیز به خوبی این مهم را دریافته بودند.

وی گفت: عامل دیگر قیام ملت ها این بود که کرامت مسلمانان از سوی حکومت ها تحقیر شد، حکام خودکامه به اسم رییس جمهور سال ها سر کار بودند و اموال و منابع مردم را به تارج بردند و مجموع این عوامل دست به دست هم داد و موج اعتراض و قیام را به دنبال داشت.

نماینده ولی فقیه در شیراز، با محکوم کردن کشتار مسلمانان در ممالک اسلامی تصریح کرد: موج بیداری اسلامی به رغم سرکوب دشمنان و نوکران بیگانگان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در کشورهای مختلف از جمله لیبی، یمن، و سایر کشورها موج اعتراض و قیام به رغم کشتار مردم ادامه دارد و مردم حاضر در صحنه هستند و به دنبال تحقق خواسته‌های خود هستند.

آیت الله ایمانی با ابراز تأسف از حوادث و جنایاتی که در کشور بحرین صورت می گیرد، لشکرکشی عربستان به این کشور را محکوم کرد و گفت: ملت بی دفاع بحرین که ناجوانمردانه مورد هجمه و سرکوب قرار گرفته اند، همچنان حرکت های مسالمت آمیز خود را دنبال می کنند.

وی گفت: این در حالی است که مساجدشان ویران شده است، شخصیت های علمی و نخبه دستگیر و روانه زندان شده اند و مردم، زنان و حتی کودکان مورد هجمه وحشیانه قرار می گیرند و کسی هم نیست به داد آنها برسد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: شرایط در کشور بحرین به گونه ای است که حتی اجازه عزادای به مردم مسلمان داده نشد و آنها در سخت ترین شرایط به سر می برند.

وی یادآور شد: این سرکوب‌ها ما را به یاد سرکوب شاه ایران می‌اندازد که قتل عام در اماکن و نقاط مختلف به راه انداختند اما انقلاب راه خود را ادامه داد و به پیروزی رسید و مردم توانستند حکومت خودکامه آریا مهری را از کشور بیرون کنند و ان شاءالله این تجربه مبارک در کشورهای اسلامی از جمله بحرین نیز تکرار خواهد شد.

وی با بیان این‌که امت‌های اسلامی موفق خواهند شد، گفت: ما مطمئن هستیم اینها موفق خواهند شد و سرکوب مردم و توطئه دشمنان نمی تواند جلوی موفقیت های ملت های مسلمان را بگیرد، ما این مسأله را در کشور ایران قبل از انقلاب تجربه کردیم و به رغم توطئه‌های مختلف دشمنان و آمریکا انقلاب به پیروزی رسید.

آیت الله ایمانی با بیان این‌که آتش خشم مسلمانان از حکام دست نشانده با سرکوب و کشتار خاموش نمی‌شود، ابراز داشت: دفاع از ارزش های اسلامی و الهی و همچنین کرامت انسانی چیزی نیست که مردم آن را رها کنند و ما امیدواریم این خیزش کل جهان را فرا بگیرد.‌/924/ت301/س
ارسال نظرات