۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۹۵۹۹

نام نویسی امتحانات تابستانی حوزه تا 20 مرداد ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره امتحانات کتبی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور از نام نویسی امتحانات تابستانی طلاب حوزه های علمیه تا بیستم مرداد ماه خبر داد.
نام نویسی امتحانات تابستانی حوزه تا 20 مرداد ادامه دارد
حجت‌الاسلام عباس ثقفی، مسؤول اداره امتحانات کتبی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که نام نویسی امتحانات تابستانی و ارتقایی طلاب از 20 تیر ماه آغاز شده است، اظهار داشت: طلاب سطح عالی حوزه های علمیه تا بیستم مرداد ماه فرصت دارند برای امتحانات تابستانی نام نویسی کنند.

وی افزود: نام‌نویسی امتحانات تابستانی در زمان اعلام شده از طریق سامانه اطلاع‌رسانی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی http://www.howzeh-qom.com انجام می گیرد.

حجت الاسلام ثقفی در خصوص نحوه انتخاب واحد و شرایط ثبت نام امتحانات تابستانی گفت: براساس مصوبه 44 شورای عالی حوزه علمیه، طلابی می‌توانند در امتحانات شهریورماه شرکت کنند که در امتحانات خردادماه نمره لازم را کسب نکرده و یا معدلشان برای ارتقای رتبه بالای 16 است.

وی ادامه داد: آن دسته از طلاب که در خرداد ماه نمره لازم را بدست نیاورده‌اند امکان نام نویسی تمامی درس ها به آن ها از طریق سامانه فراهم می شود،‌ همچنین طلاب بالای معدل 16 می توانند تمامی دروس پایه بالاتر را برای امتحانات تابستانی انتخاب کنند.

مسؤول اداره امتحانات کتبی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: به زودی تصمیمات جدیدی در خصوص امتحانات تابستانی خواهیم داشت که این تصمیمات در جلسه‌ای با حضور مسؤولان مربوطه در هفته آینده اتخاذ می شود.

وی در خصوص زمان برگزاری امتحانات تابستانی اظهار داشت: امتحانات سطح عالی طلاب و فضلای حوزه علمیه از 13 تا 22 شهریورماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم به مدت ده روز برگزار خواهد شد.

مسؤول اداره امتحانات کتبی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه افزود: ظرفیت هر جلسه امتحانی در تابستانی دو هزار نفر اعلام شده که طلاب براساس همین ظرفیت می توانند ساعت شرکت در امتحان را به دلخواه انتخاب کنند.

وی گفت: در حال حاضر دو جلسه امتحانی برای هر درس در نظر گفته شده است که در صورت افزایش تقاضا، زمان جلسات امتحانی نیز افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام ثقفی یادآور شد: نتایج امتحانات تابستانی، همچون خرداد ماه از 26 شهریور ماه و سه روز پس از آخرین امتحان درسی در کارنامه طلاب و فضلای حوزه علمیه منظور خواهد شد.

گفتنی است، امتحانات خردادماه سطح عالی حوزه علمیه قم از 18 تا 28 خردادماه به مدت ده روز در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) و مسجد حضرت خدیجه قم برگزار و حدود پانزده هزار نفر در قم در این دوره از امتحانات شرکت کردند که براساس نفر امتحان به 67 هزار نفر می‌رسد./917/ت302/ص
ارسال نظرات