۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۱۱۴۸۱

آیت الله قبلان دولت لبنان را به اعلام وضعیت اضطراری برای پیگیری پرونده امام موسی صدر فراخواند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان از شورای ملی انتقالی لیبی خواست تا هرچه سریعتر برای پایان دادن به اسارت امام موسی صدر اقدام کنند و دولت لبنان را به اعلام وضعیت اضطراری برای پیگیری پرونده امام موسی صدر فراخواند.
امام موسي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در پیامی به ملت لیبی، پیروزی انقلابیون و سقوط دیکتار این کشور پس از 42 سال ظلم و استبداد را تبریک گفت و ابراز داشت: قذافی در طول سال های حکومتش نتوانست اراده ملت لیبی را از بین ببرد و سرانجام این ملت در برابر جلادانش و ظلم و خودکامگی وی ایستادند و اصالت و اعتقاد راسخ خود را به ارزش های دینی و ملی جلوه گر ساختند و نشان دادند که زیر بار خواری و استبداد نمی مانند.

وی با تاکید بر اینکه ملت لیبی که توانست قید و بند بردگی و خواری را از پای خود باز کند، قادر است که خود را باری دیگر اثبات کند، افزود: این ملت دارای روحیه ای ملی و قومی است که ریشه در هویت عربی و اسلامی دارد و به دنبال حمایت از قضایایی است که امام موسی صدر به عنوان یکی از نخستین پرچمداران امت اسلام به دنبال تحقق آنها و بازگرداندن امت به جایگاه شایسته اش بود

آیت الله قبلان با اشاره به ظلم و طغیانی معمر قذافی که که ملت لیبی را اسیر هوای نفس و خواسته های شیطانی خود ساخت و امام اهل مقاومت [موسی صدر] و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین را ربود، ملت لیبی را شریک ملت لبنان در تحمل این بیدادگری ها دانست و گفت: مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن تبریک به شورای ملی انتقالی لیبی به جهت پیروزی آزادمردان لیبیایی، از این شورا می خواهد تا هرچه سریعتر به اسارت امام موسی صدر و دو همراهش پایان بخشند و سرنوشت آنها را مشخص سازند.

وی مسؤولیت بازگرداندن امام موسی صدر و همراهانش را به عهده مجاهدان و آزادمردان لیبی دانست که در راه حق و حقیقت قیام کردند و تاکید کرد: امام موسی صدر دوستدار ملت لیبی بود و تلاش می کرد که میان لبنان و این کشور روابط دوستانه ای برقرار کند تا با هم در مسیر حمایت از حقوق ملت فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی گام بردارند.

آیت الله قبلان همچنین دولت لبنان را به اعلام وضعیت اضطراری برای پیگیری پرونده ربوده شدن امام موسی صدر فراخواند و از دولتمردان لبنانی خواست تا با دادن بالاترین اولویت به این پرونده، تمام نیروهای خود را برای رهایی امام موسی صدر و دو همراهش بسیج کنند.

گفتنی است که امام موسی صدر در سوم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز نهم شهریور ماه ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش به دست آمده، تماما گواه آن است که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است.

در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که ایشان همچنان زنده است و مانند برخی دیگر از علمای اسلامی در زندان به سر می برد. در خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ از سوی سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منتشر شد، آمده است که برخی از زندانبانان زندان ابوسلیم شهر طرابلس، امام موسی صدر را در اواخر سال ۱۳۷۶ دیده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات